اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

دانشگا‌ه‌ها از ترویج سبک زندگی اسلامی غافل نشوند

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی اسلامی، گفت: دانشگا‌ه‌ها از ترویج سبک زندگی اسلامی غافل نشوند.

دانشگا‌ه‌ها از ترویج سبک زندگی اسلامی غافل نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ابراهیم جعفری صبح امروز در حاشیه نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه با بیان این‌که اعضای شورای فرهنگ عمومی باید نظرات راهبردی متناسب با موضوع جلسه ارائه دهند اظهار کرد: جایگاه شورای فرهنگ عمومی باید تقویت شود و صرفاً به تشکیل جلسه و حضور و غیاب اعضا محدود نشود.

فرماندار کهگیلویه در مقایسه سبک زندگی اسلامی با غربی خاطرنشان کرد: اساس زندگی اسلامی بر مبنای مسائل جمعی و گروهی است در حالی که در سبک غربی بیشتر بر موارد فردی تأکید شده است.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی دامنه سخنان رهبر معظم انقلاب را در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دانست و گفت: این دو بخش از همدیگر متأثر هستند.

جعفری توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی اسلامی را مهم دانست و گفت: فرهنگ تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی که زمینه را برای تضعیف ریشه‌های بنیان خانواده و بوجود آمدن فساد فراهم می‌سازد باید به طور ویژه مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

مقام ارشد اجرایی شهرستان کهگیلویه پیامبر اسلام را بهترین الگوی خواند و ابراز کرد: جامعه ما از الگو گرفتن از این شخصیت والا‌مقام توانسته به درجات بالای برسد.

وی افزود: از سبک زندگی نبوی غفلت داریم و به سمت سبک زندگی غرب حرکت می‌کنیم.

جعفری با بیان این‌که حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای، در جمع دانشجویان‌،‌ دانش‌آموزان و جوانان خراسان شمالی با توجه به نو بودن بحث «سبک زندگی» در ادبیات و فضای گفتمانی کشور، سخنان خود را با نوعی آسیب‌شناسی عینی ادامه دادند و به طرح سؤالات متعدد پرداختند، گفت: طرح این سؤالات باید به روش‌های مناسب بین دانشجویان و دانش‌آموزان تشریح شود. 

فرماندار کهگیلویه نقش مراکز علمی و مؤسسات آموزش عالی در زمینه ترویج سبک زندگی اسلامی را متذکر شد و ابراز داشت: تقویت سبک زندگی اسلامی در دنیای امروز این ضرورت را ایجاب می‌کند که راه و روش این زندگی در دستور کار نخبگان حوزه و دانشگاه قرار گیرد و با توصیفی از وضع موجود، ضعف‌ها و اشکالات برای پیدا شدن یک راهکارها، تبیین و در اولویت‌کاری قرار گیرد.

وی انجام تحقیق‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها با موضوع "تبیین سؤالات رهبری درباره سبک زندگی" را در حوزه کاری این مراکز به شمار آورد و گفت: شهرداری نیز با نصب تابلو‌هایی با موضوع احادیث و روایات در 30 نقطه از سطح شهر در این راستا وارد عمل شود.

انتهای پیام/82008/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول