اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم:

بشر امروز منتظر سبک زندگی جدید است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: بشر امروز منتظر سبک، ساختار و الگوی زندگی جدید است.

بشر امروز منتظر سبک زندگی جدید است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‏الاسلام مصطفی جمالی در دوره آموزش تخصصی روحانیان مستقر شاهرود با موضوع «سبک زندگی در فرمایشات مقام معظم رهبری» افزود: بهترین تعریف از سبک زندگی همان تعریفی است که رهبر معظم انقلاب دارند.

وی اظهار داشت: ایشان در آخرین فرمایشات خودشان حوزه تمدن اسلامی و گفتمان تمدن اسلامی را در دو بخش اصلی تمدن و یک بخش ابزاری تمدن معنا کردند.

جمالی با بیان اینکه در فرمایشات مقام معظم رهبری تمدن معنای عام‌تری پیدا کرده است، تصریح کرد: یک بخش ابزاری که آن علوم و محصولات تمدنی و بخش دوم آن نیز بخش اصلی تمدن است؛ یعنی به ظهور و بروز آن ابزارها، علوم، الگوها و ساختارها که ما آن را در زندگی مشاهده می‌کنیم، سبک زندگی اطلاق می‌شود.

عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: سبک زندگی اسلامی اگر در همه عرصه‏های زندگی مورد قبول واقع شود، آن وقت سبک زندگی ما بعد فردی، خانوادگی و همچنین اجتماعی پیدا می‏کند.

وی تصریح کرد: هویت انقلاب اسلامی در سطح جهانی برای تمدن لیبرال دموکراسی، چالشی ایجاد کرد و گفتمان «بنا نیست اگر کسی شرقی فکر نکند غربی فکر کند» را مطرح کرد.

جمالی افزود: رسالت انقلاب اسلامی «تحقق تمدن اسلامی با همه لوازم از جمله سبک زندگی آن تمدن» است و چون شدنی بود، انقلاب اسلامی محقق شد.

عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم اضافه کرد: وقتی جنبش‌های غیرمسلمان هم شعار خودشان را شعار انقلاب اسلامی قرار می‌دهند، مشخص می‌شود که انقلاب اسلامی کار خودش را در عالم انجام می‌دهد و غرب را با یک چالش مواجه می‏کند.

وی اظهار داشت: امام خمینی(ره) این کار را در ساحت ادبیات سیاسی کرد؛ پس در ساحت فرهنگ نیز این کار شدنی است، ولی معنی این ادعا این نیست که مسیر همان مسیری باشد که غرب می‌رود.

جمالی در پایان ضمن تاکید بر اینکه بشر امروز منتظر یک سبک زندگی جدید و یک ساختار و الگوی جدیدی بوده و این شدنی است، خاطرنشان کرد: باید به خوبی، بصیرت نسبت به گفتمان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری که همان گفتمان انقلاب اسلامی است، ایجاد شود.

دوره آموزش تخصصی روحانیان مستقر شهرستان شاهرود با حضور 100 نفر شرکت کننده در قالب کارگاه یک روزه آموزشی برگزار شد.

انتهای پیام/2249/‌ش/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول