اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

اصلاح سبک زندگی در برنامه‌ریزی برای نوروز مد نظر قرار گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: مردم ما نیاز به الگوی تفریح، سفر و معاشرت دارند و نوروز یکی از بهترین‌ زمان‌هایی است که مسئولان می‌توانند ارائه شیوه اصلاح سبک زندگی به مردم و مسافران را مورد توجه قرار دهند.

اصلاح سبک زندگی در برنامه‌ریزی برای نوروز مد نظر قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مهدی بهشتی‌نژاد بعد ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به منظور اعلام برنامه‌های نوروز و دهه فاطمیه با اشاره به عملکرد این سازمان در سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته 22 کلاس قرآنی برگزار کردیم و 990 نفر در سطوح متوسطه، عالی و عمومی در زمینه  قرآن کریم آموزش دیدند.

وی افزود: در زمینه آموزش مفاهیم قرآنی و تفسیر 375 نفر تحت تعلیم قرار گرفته‌اند و به جز جلسات تفسیر در 100 مسجد اصفهان در 70 مسجد شهرستا‌ن‌ها نیز جلسه تفسیر قرآن داشتیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به برنامه اعزام مبلغان این مرکز گفت: در اعزام مبلغان دو طرح وجود دارد که یکی طرح روحانیون مستقر است که 100 نفر نیروی ثابت و روحانی مستقر در روستاها داریم و مسئولیت این طرح با سازمان است.

وی ادامه داد: دیگری طرح هجرت است که تعهد آن با سازمان تبلیغات قم است و تعداد این این افراد 200 نفر است که البته با سازمان نیز در ارتباط هستند.

بهشتی‌نژاد تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان و محرم که بیشتر اعزام‌ها انجام می‌شود حدود هزار نفر اعزامی داریم و برای فاطمیه، زمان رحلت امام خمینی(ره) و دهه فجر نوروز نیز اعزام ویژه روحانیون را داریم.

وی اضافه کرد: در سال 91 همچنین 483 گفتمان دینی در دبیرستان‌ها مساجد و دانشگاه‌ها داشتیم و 85 دوره آموزشی با 125 هزار و 140 نفر ساعت برگزار شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: 266 خانه عالم توسط سازمان تبلیغات ایجاد شده است که فلسفه وجودی آن این است که روحانی مستقر در تمام فضاهای شهری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تعداد هیئت‌های مذهبی ثبت شده پنج هزار و 100 هیئت و مداحان مرتبط با سازمان هشت هزار نفر هستند و در هر شهرستان اصفهان نیز یک کانون مداحان و یک شورای هیئت مذهبی وجود دارد.

بهشتی‌نژاد با بیان اینکه در اصفهان بیشترین جلسه ستاد سامان‌دهی جلسات مذهبی و ملی با موضوع نوروز و ایام فاطمیه را برگزار کردیم، اضافه کرد: در سال جاری 300 پایگاه اوقات فراغت داشتیم که همین ظرفیت با عنوان هسته‌های فرهنگی و پایگاه‌های بوستان معرفت برای سال 92 پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به برنامه اعتکاف در سال گذشته اظهار کرد: در سال 91 تعداد 460 مسجد در اعتکاف شرکت و 72 هزار نفر شامل 460 هزار و 866 خواهر و 26 هزار و 91 برادر در برنامه اعتکاف شرکت کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه نوروز سنتی کهن در کشور ماست که هرساله به دلایل مختلف تقویت می‌شود، گفت: از دیدگاه اسلام سنت‌هایی که با مبانی دین مغایرت ندارند مورد احترام هستند بنابراین ما با اصل نوروز مشکلی نداریم.

وی اضافه کرد: علامه مجلسی تاکید می‌کند که روایاتی که در تایید نوروز وجود دارد بیش از نفی آن است و در برخی روایات آمده که عید غدیر در نوروز بوده است که این موضع بر اهمیت آن می‌افزاید.

بهشتی‌نژاد تأکید کرد: دو جریان در نوروز ما وجود دارد که دلیل شرعی و عقلانی ندارد، یکی مسئله چهارشنبه سوری و دیگری نحوست روز سیزدهم فروردین است و البته استفاده از طبیعت در این روز زیباست.

وی با انتقاد از دیدگاه برخی نمایندگان برای کم کردن روزهای تعطیل گفت: جای تعجب دارد که این نمایندگان پیشنهاد دادند که تعطیلاتی که با عواطف مذهبی مردم گره خورده مانند روز تاسوعا و شهادت امام جعفر صادق (ع)  لغو شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: همچنین این سئوال برای ما پیش می‌آید که چرا 12 فروردین به عنوان روز به بار نشستن شکوفه درخت جمهوری اسلامی و نقطه عطف کل حیات اسلام باید حذف شود اما سیزده به در پیشنهاد حذف تعطیلی‌ها جایی نداشت.

وی با اشاره به لزوم  مدیریت زمان در  نوروز گفت: برای نوروز پیش‌بینی شده که چهار میلیون مسافر به استان اصفهان سفر کنند که با جمعیت حدود پنج میلیونی اصفهان 9 میلیون می‌شود و لازم است برای اوقات فراغت این جمعیت، برنامه‌ریزی مناسبی شود.

بهشتی‌نژاد تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال نقشه راهی را ارائه کردند که می‌تواند علاوه بر ایجاد چشم‌اندازی قوی میدان بزرگی را برای فعالیت بگشاید.

وی با بیان اینکه رهبر در فرمایشات خود در ماه‌های اخیر به سبک زندگی اشاره کردند و اینکه در این زمینه پیشرفتی نداشته‌ایم، گفت: مردم ما نیاز به الگوی تفریح، سفر، معاشرت، دید و بازدید دارند و اینها مسایلی است که به آن کمتر توجه شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: برنامه‌ریزی زیادی برای مسافران از نظر هنری، مادی، امنیت و اخلاقی شده است اما برنامه‌ریزی برای مسایل فرهنگی را فراموش کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در این مسئله نقش‌آفرینی رسانه‌ها اعم از مطبوعات و خبرگزاری‌ها بی‌بدیل است و می‌توانند در زمینه تعیین سبک زندگی و برنامه‌ریزی برای نوروز و تعیین نقشه راه  در ایام تعطیل اثرگذار باشند.

بهشتی‌نژاد درباره اقدامات این سازمان برای ایام نوروز تاکید کرد: در زمینه اصلاح سبک زندگی گام‌های پژوهشی و علمی برداشته‌ایم و فراخوانی برای حوزه‌های علمیه در زمینه ارائه مقاله و کتاب ارائه شده است.

وی اضافه کرد: ارتباط با حوزه علمیه، شبکه ائمه جماعات، دستگاه‌های دولتی و روحانیون مستقر و دیگر اصناف را در برنامه داریم و پیشنهاداتی به روحانیون برای ارائه مباحثی درباره اصلاح سبک زندگی از منابع دینی در 13 روز نوروز ارائه شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال ایام نوروز با دهه فاطمیه اول هم‌زمان است، گفت: نبض عواطف ملت ما با اهل بیت می‌زند و به یقین دید و بازدید در این ایام با زمان‌های عادی متفاوت است و به همین مناسبت در جزوه سبک زندگی به سبک نبوی، علوی و فاطمی پرداخته ایم.

وی با بیان اینکه همچنین 20 سئوال سبک زندگی به همراه راهکارهای تصویری در پوسترهایی منتشر شده است تصریح کرد: نمایشگاهی از پوسترهای حجاب داریم که در مراکز زیارتی برگزار می‌شود.

بهشتی‌نژاد اضافه کرد: همچنین در 160 مسجد بین راهی برنامه‌های ویژه‌ای پیش‌بینی شده و جلساتی برای هیئت‌های مذهبی در نظر گرفته‌ایم تا در مراکز مختلف به مهمانان نوروزی و همشهریان ارائه دهند.

انتهای پیام/63008/و40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول