اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تکاب:

تخریب طبیعت با فلسفه عید منافات دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه تکاب گفت: تخریب کردن طبیعت با فلسفه وجودی عید نوروز منافات دارد پس برای پرهیز از این قبیل حرکات لازم است که اهمیت چنین ایامی برای اقشار مختلف جامعه تبیین شود.

تخریب طبیعت با فلسفه عید منافات دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تکاب حجت الاسلام عبدالله محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: هم‌زمان با فرا رسیدن عید نوروز هر سال با بروز و ظهور مشکلات متعددی رو به رو می‌شویم به طوری که عده‌ای از جوانان برای تفریح کردن به منطقه‌ای عزیمت می‌کنند به تخریب طبیعت و نعمت‌های خدادادی دست می‌زنند.

وی با بیان اینکه نباید تفریح و تعطیلات نوروزی در رفتارهای ضد فرهنگی مبنی بر از بین بردن فضای سبز، ایجاد مزاحمت برای دیگران، استفاده از وسایل آتش‌بازی خطرناک، ایجاد آلودگی صوتی در جامعه خلاصه شود، افزود: بعضی از رانندگان جوان هم با آهنگ‌های غیرمجاز در جامعه آلودگی صوتی ایجاد کرده و موجب ناراحتی دیگران می‌شوند.

محمدی بر لزوم ریشه‌یابی این مشکلات فرهنگی تاکید کرد و افزود: مسئولان حوزه‌های فرهنگی و تربیتی باید دلایل بروز پیدا کردن چنین مسائلی را پیدا کرده و برای ریشه‌کن شدن یا کم شدن این قبیل رفتارهای نامناسب اقدامات لازم را انجام دهند بنابراین لازم است برای عملی شدن این موضوع از پیشنهادهای جوانان هم بهره گرفته شود.

امام جمعه تکاب عید نوروز را یکی از نمادهای قدرت خداوند متعال دانست و اظهار داشت: آفریدگار جهان در این ایام اقتدار و خالق بودن خود را در مقابل دیدگان بشریت به نمایش می‌گذارد و در این روزها نفس تازه‌ای به کالبد زمین دمیده شده و تصویری از معاد را شاهد می‌شویم بنابراین لازم است پیرامون فلسفه خلقت تدبر کرده و جوانان را به این سمت سوق دهیم.

وی با اشاره به اینکه در عید نوروز باید همه رو به سوی خدا کرده و به عظمت و یگانگی او معترف شوند، اظهار داشت: بهار به معنای واقعی کلمه انسان را متوجه خلقت و آفرینش می‌کند بنابراین سزاوار نیست از کنار این تحول‌های اساسی به سادگی عبور کنیم و به کارها و شادی‌های کاذب‌رو آوریم.

انتهای پیام/61002/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول