اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز:

پل پیاده راه طبیعت 20 اسفند افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهرداری اهواز گفت: پل پیاده راه طبیعت که حد فاصل پل سوم تا پارک لاله است تا 20 اسفندماه بر روی رودخانه کارون افتتاح می‌شود.

پل پیاده راه طبیعت 20 اسفند افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ارسلان جعفری شهنی در بازدید خبرنگاران رسانه از پیشرفت فیزیکی پروژه پل طبیعت اظهار داشت: عملیات احداث اولین پل پیاده‌رو بر روی رودخانه کارون با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و تا 20 اسفندماه سال جاری پایان می‌یابد.

*اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان

وی ادامه داد: بر روی پل طبیعت برخلاف هشت پل دیگر امکان تردد وسیله نقلیه اعم از قطار و خودرو وجود ندارد و هدف ایجاد فضایی است که شهروندان بتوانند به دور از استرس و احساس عدم امنیت از عبور خودروها از روی پل عبور کنند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز با اشاره به اینکه آغاز یک پروژه جدید بیش از 30 میلیارد تومان هزینه دارد، خاطرنشان کرد: این پل در گذشته نقش حمل کننده لوله‌های آبی که شرق را به غرب متصل می‌کند را داشت؛ به همین دلیل در حال حاضر تصمیم گرفته شد از این سازه به عنوان پل عابر پیاده استفاده شود.

شهنی افزود: بهترین متخصص سازه کشور با یک طراحی و مشاوره دقیق 300 تا400 نقطه جوش را پیشنهاد دادند تا سازه تقویت شود.

*اولین پل پیاده راه در کشور با این ابعاد

مدیرعامل زیبا سازی شهرداری اهواز با بیان اینکه هدف این است که این پل تا ایام نوروز به بهره‌برداری برسد، عنوان کرد: طول پل 500 متر و عرض آن 5 متر است و اولین پل پیاده راه در کشور با این ابعاد است و وزن کل آهن‌آلات نصب شده در آن حدود 200 تن است.

وی با اشاره به اینکه از کفپوش مصنوعی چوب پلاست در این پل استفاده شده است، بیان داشت: در کف پل طبیعت باید سه هزار متر چوب پلاست نصب شود.

*در مواقع بحرانی، پل را در اختیار آبفا قرار می‌دهیم

شهنی با بیان اینکه از چوب پلاست در استان خوزستان با این متراژ استفاده نشده است، ادامه داد: این ماده پاسخ تجربی با آب و هوای خوزستان نگرفته است و در بهترین آزمایشگاه دانشگاه امیر کبیر(آزمایشگاه رازی) مورد آزمایش قرار گرفته است تا مقاومت‌های آن تست شود که خوشبختانه نتایج اولیه این آزمایش مثبت بود.

به گفته وی، تعداد نرده‌های استفاده شده در پل پیاده راه طبیعت 566 است و ایمنی نرده تا به اندازه قد کودک پوشش داده می‌شود.

شهنی با بیان اینکه در مواقع بحرانی موظف هستیم، پل را در اختیار آبفا قرار دهیم، عنوان کرد: برای تعمیرات دوره‌ای تدابیری اندیشیده شده است.

مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهرداری اهواز در پایان متذکر شد: به دلیل اینکه طراحی و اجرا به صورت همزمان انجام شد، میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این پروژه در پایان محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/ 72001/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول