اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره گردشگری بویراحمد عنوان کرد

پایتخت طبیعت مشکل کمبود هتل دارد/ اعطای زمین به متقاضیان هتل‌سازی در یاسوج

خبرگزاری فارس: رئیس اداره گردشگری بویراحمد با بیان اینکه یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران کمبود هتل دارد از واگذاری زمین به متقاضیان ساخت هتل در یاسوج خبر داد.

پایتخت طبیعت مشکل کمبود هتل دارد/ اعطای زمین به متقاضیان هتل‌سازی در یاسوج

 محمدکاظم رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به خدمات ارائه شده در حوزه صنایع ‌دستی اشاره کرد و گفت: از برنامه‌های مهمی که باید در این حوزه به صورت اجرایی و مستمر باشد بیمه زنان خانه‌دار بوده که باید به میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بویراحمد مراجعه و در صورت دارا بودن کارت مهارت مقدمات بیمه شدن این افراد اجرا می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: افرادی که فاقد کارت مهارت هستند با گذراندن 150 ساعت دوره آموزشی در رشته‌های مختلف صنایع‌ دستی به صورت قانونمند هنگامی پس از آن کارت مهارت دریافت می‌کنند که بتوانند تولیدی ایجاد کنند.

رحمانی به شرایط عضویت و پذیرش زنان خانه‌دار جهت بیمه شدن در این مرکز اشاره کرد و گفت: افراد ملزم به گذراندن 150 ساعت دوره آموزشی کوتاه مدت صنایع‌دستی بوده و دارای کارت مهارت از فنی ‌و حرفه‌ای و صنایع دستی در رشته‌های قلاب‌بافی، سوزن‌دوزی، البسه محلی و دیگر رشته‌های مرتبط باشند.

وی شناسایی کامل و گسترده جاذبه‌های گردشگری را مهم عنوان کرد و گفت: لازم است دستگاه‌ها و ادارات مرتبط زیرساخت‌های لازم به منظور جذب گردشگر و معرفی و ثبت جاذبه‌های گردشگری را فراهم کنند.

 این مسئول ادامه داد: همچنین بازدید از واحدهای اقامتی، تفریحی و نظارت بر واحدهای فروش مواد غذایی در سطح شهرستان باید به صورت مستمر اجرا شود.

این مسئول تاکید کرد: اداره میراث فرهنگی و گردشگری به طور مستمر و مداوم از تورهای زیارتی و سیاحتی بازدید می‌کند و در صورت ارائه گزارش خلاف قانون با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

رحمانی تعداد افراد مشمول دریافت تسهیلات اشتغال از سال گذشته تاکنون را 600 نفر عنوان کرد و بیان داشت: از این تعداد 300 نفر در سال گذشته تسهیلات دریافت کرده‌اند و بقیه نیز در سال جاری وام مورد نیاز را دریافت می‌کنند از این رو این افراد باید کارگاه‌های مربوط به اشتغال خود را در کمترین زمان ممکن راه‌اندازی کنند.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بویراحمد تعداد هتل‌های موجود در این شهرستان برای پذیرش گردشگران را  ناچیز دانست و یادآور شد: به منظور افزایش تعداد هتل و مسافرخانه‌ها در شهر گردشگر‌پذیر و مرکز پایتخت طبیعت ایران این نهاد در صورت وجود سرمایه‌گذار زمینه زیرساخت (زمین) آن را از طریق منابع ملی پیگیری و زمین مورد نیاز را به متقاضیان جهت ساخت هتل ارائه می‌کند.

وی اذعان کرد: نظارت بر واحدهای اقامتی در سطح شهرستان به صورت مستمر اجرا می‌شود و در صورت عدم احراز شرایط جهت پذیرش گردشگران و مسافران در ایام مختلف اقدام به تعطیلی و پلمب این واحدها خواهیم کرد.

رحمانی به برنامه‌های مهم و اساسی برای استقبال از گردشگران در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در این ایام در ورودی یاسوج به اصفهان و یاسوج به شیراز بازارچه صنایع دستی، معرفی غذاهای محلی و سوغات محلی، همچنین دو ستاد استقبال از مسافران و گردشگران به این شهرستان به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری را در دستور کار قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/82011/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول