اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اردبیل:

25 هزار دانش‌آموز در مدارس غیرانتفاعی اردبیل تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و امور شوراهای آموزش و پرورش استان اردبیل گفت:‌ 25 هزار دانش‌آموز استان اردبیل در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند.

25 هزار دانش‌آموز در مدارس غیرانتفاعی اردبیل تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محرم شایقی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب که تنها پنج مدرسه غیردولتی داشتیم در حال حاضر در سطح استان اردبیل 409 مدرسه غیرانتفاعی مجوز گرفته و فعالیت می‌کنند.

وی به فعالیت 236 آموزشگاه کنکور و زبان‌های خارجی در سطح استان اشاره کرد و افزود: در سال تحصیلی جاری 47 مدرسه با 299 کلاس درس و پوشش 8 هزار و 57 نفر دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند.

شایقی تصریح کرد:‌ در مجموع 409 مدرسه در سطح استان در قالب یک‌هزار و 244 کلاس درس و با پوشش 25 هزار دانش‌آموز در مدارس غیرانتفاعی فعالیت می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه 10 درصد دانش‌آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شد 22 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری تحصیل کنند که این رقم به 25 هزار دانش‌آموز رسید که بالاتر از ظرفیت پیش‌بینی شده بود.

وی از فعالیت 3 هزار و 654 فرهنگی و معلم به صورت آزاد، ‌بازنشسته و حق‌التدریس در این مدارس خبر داد و اضافه کرد: ما با راه‌اندازی و فعالیت این مدارس فرصت اشتغالی را برای نیروهای آزاد فراهم کردیم تا با تدریس در این مدارس کسب درآمد کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و امور شوراهای آموزش و پرورش استان به صرفه‌جویی دولت از محل تحصیل دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی اشاره کرد و بیان داشت: اگر تحصیل 25 هزار دانش‌آموز را با سرانه یک میلیون تومان پیش‌بینی کنیم بالغ بر 25 میلیارد و 270 میلیون تومان صرفه‌جویی دولتی را از این بابت شاهد هستیم.

شایقی در مورد صرفه‌جویی انجام شده از بابت ساخت و ساز مدارس نیز یادآور شد: با لحاظ 202 مدرسه و فضای آموزشی بیش از 202 میلیارد تومان صرفه‌جویی را در ساخت و ساز فضاهای آموزشی شاهد هستیم.

وی گفت: ‌39 درصد مدارس غیردولتی استان احداثی، 30 درصد ملکی و مابقی نیز استیجاری هستند که حدود 82 مدرسه استیجاری در استان داریم.

این مسئول در مورد بهره‌مندی صاحبان مدارس غیردولتی از تسهیلات بنگاه‌های زودبازده افزود: 25 مدرسه برای هوشمندسازی از تسهیلات مورد نظر برخوردار شدند و 18 مدرسه نیز از تسهیلات تعمیراتی بهره‌مند شده و در مجموع با معرفی 101 متقاضی بیش از 70 درصد آن‌ها از تسهیلات مورد نظر استفاده کردند.

شایقی تصریح کرد:‌ در کنار این حمایت‌ها با معرفی آموزش و پرورش 50 درصد مؤسسان برای تأمین تجهیزات و امکانات از وام قرض‌الحسنه بهره گرفتند.

وی ضرورت بهره‌مندی مدارس غیردولتی را از 50 درصد تخفیف در عوارض و هزینه‌های آب، برق و گاز به مانند مدارس دولتی یادآور شد و خاطر نشان کرد: از امور دارایی استان انتظار داریم در محاسبه سال مالی برای مدارس سال تحصیلی را مد نظر قرار داده و بر همین اساس مالیات مدارس غیردولتی را محاسبه و دریافت کنند.

انتهای پیام/62001/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول