اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری جشن نیکوکاری در 200 پایگاه اردبیل

طرح یاوران امداد در مدارس اردبیل اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: طرح یاوران امداد در مدارس استان اردبیل در کنار طرح شهرداران مدارس اجرایی و عملیاتی می‌شود.

طرح یاوران امداد در مدارس اردبیل اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی عصر امروز در مراسم جشن نیکوکاری که در 200 پایگاه ثابت و سیار و بیش از 728 باب مسجد با مشارکت گسترده مردم برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم سال آینده با همکاری آموزش و پرورش و شورای شهر و شهرداری با اجرای این طرح فرهنگ نیکوکاری و مشارکت عمومی دانش‌آموزان در رسیدگی به امور نیازمندان گسترش یابد.

وی تصریح کرد:‌ کمک‌های جمع‌آوری شده در مدارس، مساجد و 200 پایگاه برقرار شده ظرف هفته جاری جمع‌بندی شده و بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود تا آنها قبل از آغاز سال خرید خود را انجام دهند.

زلالی هدف از برگزاری جشن نیکوکاری را کمک به نیازمندان و دستگیری از فقرای جامعه در آستانه سال نو اعلام کرد و ادامه داد:‌ در یک رسم دیرین و خداپسندانه آحاد مردم با شرکت در این جشن کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به نیازمندان اعطا می‌کنند.

این مسئول با اعلام اینکه سال گذشته هشت میلیارد ریال در جشن نیکوکاری کمک شده است، خاطر نشان کرد: 630 میلیون ریال از این مبلغ توسط دانش‌آموزان در مدارس جمع‌آوری شده که صرف دانش‌آموزان نیازمند در همان مدارس و نواحی آموزش و پرورش شد.

وی یکی از رویکردهای کمیته امداد را در جلب مشارکت‌های مردمی توانمندسازی خانواده‌ها و خارج کردن آنها از پوشش حمایتی کمیته امداد اعلام کرد و یادآور شد:‌ هر چند رسالت ما دستگیری از فقرا و مستمندان است اما بیشترین تلاش ما ارایه خدمات به 60 درصد زنان سرپرست خانوار و همچنین مددجویان با کهولت سن است چرا که در سایر حوزه‌ها با ایجاد اشتغال پایدار در صدد توانمندسازی خانواده‌ها هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان بیان کرد: بیست و سومین دوره جشن ملی نیکوکاری با شعار سلامت و توانمندسازی خانواده‌ها اجرا می‌شود که امیدواریم در 728 باب مسجد مشارکت‌کننده در این طرح نیز بتوانیم کمک‌های جمع‌آوری شده را به سرعت تحویل مردم دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جشن نیکوکاری همزمان با اردبیل در سایر شهرستان‌ها نیز انجام شد به طوریکه در شهرستان گرمی فرماندار این شهرستان در این جشن گفت: احساس مسئولیت همگان در قبال محرومان عزم عمومی برای رفع محرومیت است.

محمود علایی افزود: نیکوکاری به زمان مشخصی محدود نمی‌شود و باید با نهادینه کردن فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه از محرومان حمایت‌های لازم صورت بگیرد.

در شهرستان نمین نیز جشن نیکوکاری با شور و حال خاص در میادین شهری و 110 مدرسه این شهرستان برگزار شد.

به گفته رئیس کمیته امداد شهرستان نمین چهار پایگاه ثابت و چهار پایگاه سیار نیز در شهرستان نمین، آبی‌بیگلو و عنبران کمک‌های مردم را به صورت نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری می‌کنند.

پرویز قاسم‌نژاد خاطر نشان کرد: ‌امسال به دلیل بارش برف و سردی هوا جشن نیکوکاری با چند روز تأخیر برگزار شد اما هدف اصلی از برگزاری این جشن جمع‌آوری کمک‌های نقدی و جنسی مردم خیر برای مساعدت و دستگیری از افراد نیازمند است.

وی اضافه کرد: در جشن نیکوکاری سال گذشته مردم نمین 192 میلیون تومان کمک کرده بودند.

انتهای پیام/62001‌/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول