اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش و پرورش استان سمنان خبر داد

اجرای 24 طرح قرآنی در مدارس استان سمنان

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان از اجرای 24 طرح مختلف قرآنی در مدارس این استان خبر داد.

اجرای 24 طرح قرآنی در مدارس استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان، حجت‏الله رستمیان در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان گفت: مدارس قرآنی در سه سطح تربیتی، فوق برنامه و تخصصی با حضور شش هزار دانش‏آموز فعال هستند.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن تصریح کرد: هفت هزار دانش‌آموز در آزمون مرحله اول این طرح قبول شدند که دو میلیارد و 200 میلیون ریال برای اهدای جوایز آن‌ها مورد نیاز است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان عنوان کرد: 110 دانش‏آموز در بخش حفظ کل قرآن، یک‌هزار و 700 نفر در بخش حفظ بیش از سه جزء و بقیه شرکت‏کنندگان در بخش حفظ یک و نیم جزء قرآن کریم شرکت کرده‏اند.

وی با اشاره به حضور 12 هزار دانش‏آموز در مسابقات قرآن خاطرنشان کرد: مسابقه نهج‏البلاغه و صحیفه سجادیه با حضور 9 هزار دانش‏آموز، هم‏سرایی نغمه‏های قرآنی با حضور 620 گروه، عضویت دانش‏آموزان در 272 هیئت مذهبی، جلسات درس‏هایی از قرآن با حضور 17 هزار و 600 دانش‏آموز و ... از جمله برنامه‏های فرهنگی و قرآنی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان است.

رستمیان اظهار داشت: در 675 واحد از 879 واحد آموزشی استان سمنان، شورای دانش‏آموزی وجود دارد و 60 درصد دانش‏آموزان استان سمنان عضو بسیج هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان این‌که در مجموع در 516 مدرسه نماز جماعت برپا می‏شود، گفت: از این تعداد، در 304 مدرسه نماز جماعت با حضور روحانی اقامه می‏شود.

رستمیان خاطرنشان کرد: 342 مدرسه نمازخانه مستقل دارند و 204 مدرسه نیز فاقد نمازخانه هستند.

انتهای پیام/2249/م/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول