اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر کرمان:

34.6 درصد افراد در خانه دوستان معتاد می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: 34.6 درصد از معتادان برای نخستین بار در خانه دوستان خود موادمخدر را مصرف کرده‌اند و معتاد شده‌اند.

34.6 درصد افراد در خانه دوستان معتاد می‌شوند

علی قاضی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به زمینه گسترش مصرف مواد مخدر در جامعه اظهار داشت: بر اساس آمار موجود 44.6 درصد معتادان کمتر از 29 سال دارند، 90 درصد آنها دیپلم و یا زیر دیپلم هستند و 85 درصد از سیگار آغاز کرده‌اند.

قاضی‌زاده در مورد مهم‌ترین دلایل ابتلا به اعتیاد بیان داشت: 22.8 درصد برای کنجکاوی، 18.4 درصد با هدف کسب لذت، 14 درصد به علت مشکلات روانی، 13.2 درصد برای تفریح و 22 درصد در حال سرخوشی به اعتیاد رو آورده‌اند.

این فرمانده انتظامی با اشاره به اینکه 34.6 درصد از معتادان برای نخستین بار در خانه دوستان خود موادمخدر را مصرف کرده‌اند، عنوان کرد: میزان ترشح دوپامین در مغز در حال عادی 35 درصد است که با مصرف هروئین به یک هزار درصد و با مصرف شیشه به یک هزار و 400 درصد می‌رسد.

قاضی‌زاده اذعان داشت: مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است که یک سال از اعتیاد فرزندان می‌گذرد و سپس خانواده‌ها متوجه اعتیاد آنها می‌شوند، زیرا والدین به این باور نرسیده‌اند که فرزند آنها هم می‌‌تواند با یک تعارف ساده موادمخدر به مصرف‌کننده موادمخدر تبدیل شده باشد.

انتهای پیام/80019/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول