اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌ کل دادگستری استان زنجان:

مدیران حق گذشت از متجاوزان به حقوق بیت‌المال را ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: مدیران دولتی حق گذشت نسبت به متجاوزان به حقوق بیت‌المال را ندارند.

مدیران حق گذشت از متجاوزان به حقوق بیت‌المال را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان زنجان، جعفر گل‌محمدی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان زنجان با تأکید بر حراست هر چه بیشتر از حقوق بیت‌المال اظهار داشت: در صورت تجاوز و تعدی به حقوق بیت‌المال، مدیران دولتی حق گذشت و رضایت نسبت به متجاوزین را ندارند مگر اینکه جبران خسارت از سوی آنان صورت گرفته باشد.

وی در آخرین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی استان زنجان در سال‌جاری، تصریح کرد: حقوق بیت‌المال، اموال شخصی نیست که کسی بخواهد نسبت به متعرضین آن گذشت داشته باشد و وظیفه مدیران دولتی استیفای حقوق مردم است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به توصیه‌های مؤکد مقام معظم رهبری درباره توجه به حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست ادامه داد: دستگاه قضایی با کسانی که به هر عنوانی بخواهند، باغ شهر ایجاد کنند بدون اغماض و با جدیت برخورد خواهد کرد.

وی افزود: ما به عنوان مدیران دولتی که از سوی مقام معظم رهبری و با اذن ایشان فعالیت می‌کنیم، علاوه بر وظایف عمومی خود یک وظیفه خاص داریم که عملاً مطیع اوامر رهبری بوده و آنها را اجرایی کنیم.

گل‌محمدی، خواستار برخورد بیشتر و قاطع‌تر مسئولان در زمینه جلوگیری از ایجاد باغ شهرها توسط ادارات و حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی شد و خاطرنشان کرد: عدم پیشگیری از موضوع ایجاد باغ شهرها، زمینه را برای ورود افراد سوء استفاده‌کننده و تخریب جنگل‌ها و منابع طبیعی فراهم خواهد کرد.

وی، به رعایت موازین قانونی توسط بانک‌ها تأکید کرد و گفت: متأسفانه برخی از بانک‌ها در زمینه گشایش اعتبارات اسنادی (ال.سی) و پرداخت اعتبارات ارزی، اصول و موازین قانونی را کمتر رعایت می‌کنند و کمتر به تضمینات می‌پردازند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان زنجان همچنین خواستار معرفی پیمانکارانی که به درستی به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و بدینوسیله حقوق بیت‌المال را تضییع می‌کنند از سوی ادارات دولتی شد و اظهار داشت: دستگاه قضایی استان در صورت دریافت چنین گزارش‌هایی با جدیت تمام با آنان برخورد خواهد کرد.

وی، با اشاره به پیش رو بودن ایام نوروز و متعرضان به آسایش، امنیت و حقوق مردم خاطرنشان کرد: اراذل و اوباش و متعرضان به آسایش و امنیت مردم و کسانی که بخواهند به اراضی ملی تعدی کنند، تا پایان تعطیلات نوروزی بازداشت می‌شوند و برخورد جدی و قاطع با آنان صورت می‌گیرد.

گل‌محمدی یادآور شد: مرخصی زندانیان در ایام نوروز، شامل سارقین، متجاوزین به حقوق خصوصی مردم و زندانیان خطرناک نمی‌شود و تنها زندانیانی که دارای شرایط خاص و جرایم سبک بوده‌اند به مرخصی خواهند رفت.

انتهای پیام/2308/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول