اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان خبر داد

فعالیت 265 وکیل پایه یک دادگستری در گلستان / برگزاری مراسم تحلیف 34 وکیل پایه یک در گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس کانون وکلای دادگستری استان گلستان از فعالیت 265 وکیل پایه یک دادگستری در گلستان خبر داد.

فعالیت 265 وکیل پایه یک دادگستری در گلستان / برگزاری مراسم تحلیف 34 وکیل پایه یک در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا سلیمانی در جمع اعضای کانون وکلای دادگستری استان گلستان اظهار داشت: این مراسم با حضور وکلای سطح اول استان، قضات و فرهیختگان جامعه حقوقی ساعت 9 صبح پنج‎شنبه در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان برگزار می‎شود.

وی تصریح کرد: در اسفندماه سال 1331 قانون استقلال نهاد کانون وکلا در مجلس با تلاش و مجاهدت‎های برخی از خواص به تصویب رسید که البته به مذاق نظام پادشاهی وقت خوش نیامد و مورد مخالفت قرار گرفت و به هر ترتیب با نقشی که وکلا در حمایت قانونی و دفاع از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب ایفا کردند و حضرت امام (ره) هم در فرودگاه مهرآباد و به محض حضور در کشور، بر این نقش مهم تاکید و از وکلا تشکر کردند.

 

رئیس کانون وکلای دادگستری استان گلستان گفت: وضع‎‌کنندگان قانون اساسی در اصل 35 قانون اساسی به صراحت مقرر کردند که در همه دادگاه‎ها طرفین دعوی حق دارند برای خود وکیل انتخاب کنند و اگر توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند باید برای آنها امکانات تعیین وکیل فراهم شود و مردم هم با اکثریت قاطع به آن رای داده و تصویب کردند.

سلیمانی بیان داشت: توجه عملی به این اصل که میثاق ملی و قانونی نهاد وکالت محسوب می‎شود می‎تواند متضمن اجرای عدالت و تکریم حقوق شهروندی ملت شود.

حضور استاد برجسته حقوق محمدعلی اردبیلی در گرگان

وی ادامه داد: از این رو هر ساله در سالگرد استقلال مراسم باشکوهی در کانون‎های وکلای سراسر ایران از جمله کانون وکلای گلستان برگزار می‎شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان گلستان ابراز داشت: امسال همچون گذشته جشن باشکوهی با حضور استاد برجسته حقوق محمدعلی اردبیلی در گرگان برگزار می‎شود.

تقدیر از پیشکسوتان و فعالان عرصه وکالت در گلستان

سلیمانی اضافه کرد: در این مراسم و در حضور رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون وکلای گلستان مراسم تحلیف 38 نفر از کارآموزان وکالت سطح استان نیز برگزار می‎شود و در ادامه از برخی از پیشکسوتان و فعالان عرصه وکالت تقدیر خواهد شد.

فعالیت 265 وکیل پایه یک دادگستری در گلستان

وی تصریح کرد: استاد محمدعلی اردبیلی که از مفاخر و اساتید برجسته حقوق کشور و از نویسندگان متن اولیه لایحه جدید قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری هستند در این مراسم به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

رئیس کانون وکلای گلستان ادامه داد: در حال حاضر 265 وکیل پایه یک دادگستری در استان مشغول به فعالیت هستند و 176 نفر نیز مشغول طی دوره کارآموزی وکالت هستند که نقش مثبتی را در احقاق حقوق ملت و دفاع از حقوق و آزادی‎های مشروع و قانونی افراد و پاسداشت عدالت در جامعه دارند.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول