اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری اصفهان:

71 نفر دوره تحلیف کانون وکلای دادگستری اصفهان را گذراندند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری اصفهان گفت: 71 نفر در بیست و هفتمین دوره تحلیف کانون وکلای دادگستری اصفهان، اختبار کتبی و شفاهی را با موفقیت گذراندند.

71 نفر دوره تحلیف کانون وکلای دادگستری اصفهان را گذراندند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اسدالله اسلامی فارسانی در بیست و هفتمین مراسم تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان با اشاره به اینکه در این دوره 81 نفر متقاضی شرکت در آزمون اختبار بودند، اظهار کرد: از این تعداد 16 نفر از کانون جدید التأسیس چهارمحال و بختیاری بودند.

وی با اشاره به اینکه 71 نفر در بیست و هفتمین دوره تحلیف کانون وکلای دادگستری اصفهان، اختبار کتبی و شفاهی را با موفقیت گذراندند، ادامه داد: این در حالی است که 10 نفر موفق به طی این دوره نشدند.

رئیس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 324 کارآموز در کانون وکلای دادگستری اصفهان مشغول طی دوره کارآموزی هستند، گفت: در سال جاری 190 نفر به این تعداد اضافه شد.

وی افزود: از مهم‌ترین وظایف کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان، آموزش وکلای واجد شرایط محسوب می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه قوانین مربوط به وکلا بر سه رکن علمی، عملی و اخلاقی وکلای دادگستری است، اظهار کرد: باید در نظر داشت که مهم‌ترین وظیفه کانون‌های دادگستری حرکت در این مسیر است.

وی وکیل دادگستری را سرباز خط مقدم اجرای عدالت، حق و قانو‌ن‌گرایی دانست و اضافه کرد: باید بسترسازی انجام این کار با همکاری تمام دستگاه‌های قضایی و کانون‌ها فراهم شود.

وی به مواد 36 و 37 قانون لایحه استقلال وکلا اشاره کرد و افزود: کارآموزان موظف به حضور در جلسات دادرسی مدنی و کیفری هستند، چرا که هدف قانونگذار آشنایی آنها با نحوه برگزاری جلسه، دفاع اصحاب دعوا، نحوه دفاع وکلا وچگونگی برخورد قضات است.

اسلامی گفت: شخصیت حقوقی وکیل دادگستری در طی دوره کارآموزی شکل می‌گیرد و هر چند که یکی از مهم‌ترین وظایف کارآموزان وکالت، شرکت در جلسات دادگاه است، اما در مواردی دیده شده که به کارآموزان اجازه ورود به جلسات دادگاه داده نمی‌شود .

وی تعداد پذیرفته‌شدگان در اختبار وکلای دادگستری اصفهان را 63 نفر اعلام کرد و افزود: 59 نفر در مراسم بیست و هفتمین دوره تحلیف شرکت می‌کنند.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه استان اصفهان در حال حاضر یک هزار و 666  وکیل دادگستری دارد، تأکید کرد: از این تعداد 555  وکیل زن و یک هزار و 111 وکیل مرد هستند.

به گزارش فارس، نایب رییس کانون وکلای دادگستری اصفهان با اشاره به اینکه شرافت شغل وکالت و قضاوت به دلیل دفاع از مظلوم و انجام امور بر اساس عدالت و حق است، ادامه داد: دستگاه قضا بنا به مقتضیات کاری با افراد مختلف زیاد برخورد دارد.

صرام با بیان اینکه وکیل و قاضی دو بال فرشته‌ای هستند که حق را در جامعه تضمین می‌کنند و تضعیف هر یک، تضعیف دیگری به حساب می‌آید، اضافه کرد: شرافت، پاکدامنی، حفظ اکرام مردم و انصاف موکل از خصوصیات اخلاق وکیل دادگستری است

انتهای پیام/63001/ج30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول