اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل خبر داد

خدمت‌رسانی دادگستری در تعطیلات نوروزی

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان اردبیل از برنامه‌های ویژه دادگستری استان اردبیل برای تداوم خدمت‌رسانی در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.

خدمت‌رسانی دادگستری در تعطیلات نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان اردبیل، غلامعلی رضایی با تاکید بر ضرورت حضور فعالانه قضات در ایام تعطیلات نوروزی، اظهار داشت: هر چند در این ایام محاکم وقت رسیدگی ندارند، اما در مراجعی چون دادسراها لازم است قضات کشیک، حضوری جدی و مستمر داشته باشند تا در امور قضایی مراجعین خللی ایجاد نشود.

وی با اشاره به تدابیر پیشگیرانه انجام گرفته برای تامین رفاه، آسایش و امنیت اهالی و گردشگران در ایام تعطیلات، افزود: در صورت وصول گزارش جرائم و یا شکایت، قضات کشیک در سراسر استان اردبیل با حساسیت و در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

این مسئول در ادامه به راه‌اندازی گشت‌های ویژه برای صیانت و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی در این ایام اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سنوات گذشته شاهد اقدامات غیرقانونی عده‌ای فرصت‌طلب در تجاوز به حقوق بیت‌المال در تعطیلات و در بهار طبیعت بودیم که امسال با راه‌اندازی پایگاه‌های سیار و اکیپ‌های ویژه، با هرگونه تخریب احتمالی اراضی ملی و منابع طبیعی شدیدترین برخوردهای قانونی صورت خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به طرح سازمان یافته و هدفمند اعطای مرخصی به زندانیان در ایام تعطیلات، ابراز داشت: با توجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانیان در کنار خانواده و به منظور نیل به اهداف عالی در بازسازی اجتماعی و اخلاقی زندانیان و نیز برقراری روابط عاطفی بین زندانیان و اعضای خانواده آنها، به واجدین شرایط از جمله زندانیان محکوم در جرایم غیر عمدی و مالی، با اخذ تامین مناسب و برابر ضوابط ابلاغی مرخصی داده خواهد شد.

رضایی در ادامه به تشریح تدابیر قضایی برای نوروز امسال در استان اردبیل پرداخت و ابراز داشت: با افراد مخل‌ امنیت‌ و آسایش‌ مردم‌ به‌ عنوان‌ سوءاستفاده‌کنندگان‌ از آداب‌، رسوم‌ و هیجان‌ مردم‌ به بهانه چهارشنبه آخر سال برخورد جدی‌ و قانونی‌ می‌شود.

وی ادامه داد: نظر به اینکه مواد محترقه و منفجره غیرمجاز موجب‌ اذیت‌ و آزار شهروندان‌ شده و به‌ تبع‌ آن‌ اخلال‌ در نظم‌ و آسایش‌ عمومی‌ و مزاحمت‌ برای‌ بیماران‌، اطفال‌ و سالخوردگان‌ را فراهم‌ می‌آورد و در برخی‌ از موارد نیز موجب‌ آتش‌سوزی‌، تخریب‌ اموال‌ و تاسیسات‌ عمومی‌ و... می‌شود، با فروشندگان مواد محترقه و منفجره غیرمجاز به شدت برخورد خواهد شد.

رضایی از خانواده‌ها خواست در این خصوص بر رفتار و عملکرد فرزندان خود نظارت و مراقبت لازم را داشته باشند.

همچنین رئیس شورایعالی قضایی استان اردبیل از راه‌اندازی دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان اردبیل خبر داد.

غلامعلی رضایی اظهار داشت: با راه‌اندازی دفتر نمایندگی دیوان در اردبیل، رسیدگی به شکایات علیه تصمیمات و اقدامات واحدهای دولتی، تصمیمات و اقدامات مأمورین واحدهای دولتی، ادارات، سازمان‌های دولتی و...، رسیدگی به شکایات و اعتراضات مردم نسبت به آراء و تصمیمات قطعی کمیسیون‌ها، هیئت‌ها و شوراهایی که بر طبق قوانین مختلف در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، ادارات دولتی و شهرداری‌ها تشکیل شده و به مسایل خاصی رسیدگی می‌کنند، تصویب‌ نامه‌ها، آئین‌نامه‌ها و دیگر مقررات دولتی و شهرداری که بر خلاف شرع یا قانون یا خارج از حدود اختیارات قوه مجریه صادر شده باشد، رسیدگی به شکایات کارمندان مشمول قانون استخدام کشوری و سایر مستخدمین واحدها و مؤسسات از حیث تضییع حقوق استخدامی (گروه، پایه، رتبه، درجه، ترفیع، حق اشتغال، مرخصی، محل خدمت، مأموریت، معذوریت، بازنشستگی، اخراج، باز خرید و...) در دفتر نمایندگی استان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/62007/ب/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول