اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری خبر داد

ارائه 2.3 میلیون نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: امسال افزون بر 2 میلیون و 302 هزار و 894 نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای به متقاضیان استان ارائه شد.

ارائه 2.3 میلیون نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نورالله سعیدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با توجه به وظایفی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عهده‌دار است، مسئولیت ارائه آموزش‌های مهارتی مادام العمر را به افرادی که برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار اعلام آمادگی کرده‌اند، دارد.

وی افزود: امروز در اثر گسترش شگرف صنعت و تکنولوژی وجود نیروی انسانی متخصص نیاز اساسی در مراکز تولیدی، صنعتی و خدماتی به شمار می‌آید.

سعیدی خاطرنشان کرد: آموزش‎های فنی و حرفه‌ای به ‌عنوان عامل مهم تربیت و ارتقای مهارت این نیروها مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری آموزش را یکی از مهم‌ترین محورهای فعالیت‌های این سازمان برشمرد و گفت: سنجش و ارزشیابی مهارت و پژوهش نیز از دیگر محورهای فعالیت این سازمان محسوب می‎شود.

وی گفت: در سال‌جاری افزون بر 2 میلیون و 302 هزار و 894 نفر ساعت آموزش به 11 هزار و 117 نفر متقاضی به صورت رسمی در آموزشگاه‌های دولتی در قالب 117 رشته ارائه شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه آموزشگاه‌های آزاد تحت نظارت سازمان فنی و حرفه‌ای است، اظهار کرد: افزون بر یک میلیون و 536 هزار و 16 نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد ارائه شده است و نزدیک به 80 درصد از آموزش‌دیده‌های این بخش خانم هستند.

وی تعداد مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای در استان را 19 مرکز اعلام کرد و افزود: این سازمان در سال‌جاری نزدیک به 4 میلیارد و 800 میلیون ریال درآمدزایی داشته است و در این زمینه جزو استان‌های اول تا سوم کشور هستیم.

سعیدی با بیان اینکه در سال‌جاری 535 نفر برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، گفت: با توجه به مشکلاتی که به وجود آمده تاکنون 30 درصد از تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت شده است.

انتهای پیام/68008/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول