به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، یدالله مرادی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: به منظور عمل به فرمان رهبری مبنی بر سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، امسال و در فروردینماه، با برگزاری جلسات ویژه با حضور معاونان و کارشناسان آموزش و پرورش این شهرستان، چند اقدام مهم در دستورکار قرار گرفت.
ایجاد 8 رشته جدید در سطح مدارس فنی و کاردانش گچساران
مدیر آموزش و پرورش گچساران با اشاره به در دستورکار قرار گرفتن توجه به رشتههای کاربردی، مهارتی، عملی و فنی و توجه به گسترش و تقویت این رشتهها خاطرنشان کرد: افتتاح نخستین هنرستان شبانهروزی دخترانه به عنوان اولین اقدام در این راستا بود.
مرادی، نبود این هنرستان در گچساران را خلأ بزرگی برای این شهرستان دانست و تصریح کرد: این هنرستان برای افتتاح با مشکلاتی مواجه بود که طی اقدامات ویژه و به مناسبت سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی این هنرستان افتتاح و راهاندازی شد.
وی، اضافه کردن هشت رشته جدید فنی و حرفهای به رشتههای موجود در این شهرستان را از دیگر اقدامات صورت گرفته برای حمایت و تقویت رشتههای مهارتی عنوان کرد و افزود: این هشت رشته در شهرستان تدریس و ارائه نمیشد که با پیگیریهای صورت گرفته به رشتههای فنی شهرستان افزوده شد.
مرادی عنوان کرد: گچساران به عنوان تنها شهرستان کهگیلویه و بویراحمد بوده که افزایش و رشد 36 درصدی جذب دانشآموزان در رشتههای فنی و مهارتی را داشته است.
وی ادامه داد: در گچساران گرایش عموم به رشتههای ریاضی و فیزیک و تجربی بالا بوده که امسال و با برنامهریزیها و اقدامات مؤثر صورت گرفته، گرایش دانشآموزان و اولیا به سمت مدارس فنی و حرفهای افزایش چشمگیری داشت؛ به نحوی که برخی مدارس فنی و کاردانش با کمبود فضا برای این حجم گسترده دانشآموزان مواجه شد.
برگزاری همایشهای مدرسهای به منظور تقویت فرهنگ حمایت از تولیدات ملی
مدیر آموزش و پرورش گچساران یادآور شد: در صورتی که ساختمان دو واحد هنرستان فنی آموزش و پرورش که هنوز هم در تصرف مرکز علمی و کاربردی قرار دارد را در اختیار داشتیم، با راهاندازی نخستین هنرستان مستقل کاردانش، تعداد دانشآموزان مشغول به تحصیل در رشتههای فنی و مهارتی افزایش بیشتری مییافت.
مرادی ابراز داشت: اینها نمونهای از اقدامات عملی، عینی و اجرایی در آموزش و پرورش در راستای تقویت رشتههای فنی و گرایش دانشآموزان به این رشتهها و روی آوردن به فعالیتهای تولیدی است.
وی افزود: اقدام دیگر آموزش و پرورش گچساران در این راستا، ایجاد، تقویت و نهادینه کردن فرهنگ تولید و مصرف کالاهای داخلی بود.
مرادی در پایان تصریح کرد: برگزاری بیش از هشت همایش بزرگ در سطح مدارس، برگزاری مسابقات مقالهنویسی ویژه آشنایی با تولید ملی، نحوه مصرف و توجه به مصرفگرایی به ویژه در بحث کالا از دیگر اقدامات مؤثر آموزش و پرورش در این زمینه بود.
انتهای پیام/82014/ذ30/پ3003