اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش گچساران عنوان کرد

رشد 36 درصدی جذب دانش‌آموزان گچسارانی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری مبنی بر سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» امسال جذب دانش‌آموزان در رشته‌های فنی، رشد 36 درصدی داشت.

رشد 36 درصدی جذب دانش‌آموزان گچسارانی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، یدالله مرادی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: به منظور عمل به فرمان رهبری مبنی بر سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، امسال و در فروردین‌ماه، با برگزاری جلسات ویژه با حضور معاونان و کارشناسان آموزش و پرورش این شهرستان، چند اقدام مهم در دستورکار قرار گرفت.

ایجاد 8 رشته جدید در سطح مدارس فنی و کاردانش گچساران

مدیر آموزش و پرورش گچساران با اشاره به در دستورکار قرار گرفتن توجه به رشته‌های کاربردی، مهارتی، عملی و فنی و توجه به گسترش و تقویت این رشته‌ها خاطرنشان کرد: افتتاح نخستین هنرستان شبانه‌روزی دخترانه به عنوان اولین اقدام در این راستا بود.

مرادی، نبود این هنرستان در گچساران را خلأ بزرگی برای این شهرستان دانست و تصریح کرد: این هنرستان برای افتتاح با مشکلاتی مواجه بود که طی اقدامات ویژه و به مناسبت سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی این هنرستان افتتاح و راه‌اندازی شد.

وی، اضافه کردن هشت رشته جدید فنی و حرفه‌ای به رشته‌های موجود در این شهرستان را از دیگر اقدامات صورت گرفته برای حمایت و تقویت رشته‌های مهارتی عنوان کرد و افزود: این هشت رشته در شهرستان تدریس و ارائه نمی‌شد که با پیگیری‌های صورت گرفته به رشته‌های فنی شهرستان افزوده شد.

مرادی عنوان کرد: گچساران به عنوان تنها شهرستان کهگیلویه و بویراحمد بوده که افزایش و رشد 36 درصدی جذب دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و مهارتی را داشته است.

وی ادامه داد: در گچساران گرایش عموم به رشته‌های ریاضی و فیزیک و تجربی بالا بوده که امسال و با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مؤثر صورت گرفته، گرایش دانش‌آموزان و اولیا به سمت مدارس فنی و حرفه‌ای افزایش چشمگیری داشت؛ به نحوی که برخی مدارس فنی و کاردانش با کمبود فضا برای این حجم گسترده دانش‌آموزان مواجه شد.

برگزاری همایش‌های مدرسه‌ای به منظور تقویت فرهنگ حمایت از تولیدات ملی

مدیر آموزش و پرورش گچساران یادآور شد: در صورتی که ساختمان دو واحد هنرستان فنی آموزش و پرورش که هنوز هم در تصرف مرکز علمی و کاربردی قرار دارد را در اختیار داشتیم، با راه‌اندازی نخستین هنرستان مستقل کاردانش، تعداد دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در رشته‌های فنی و مهارتی افزایش بیشتری می‌یافت.

مرادی ابراز داشت: این‌ها نمونه‌ای از اقدامات عملی، عینی و اجرایی در آموزش و پرورش در راستای تقویت رشته‌های فنی و گرایش دانش‌آموزان به این رشته‌ها و روی آوردن به فعالیت‌های تولیدی است.

وی افزود: اقدام دیگر آموزش و پرورش گچساران در این راستا، ایجاد، تقویت و نهادینه کردن فرهنگ تولید و مصرف کالاهای داخلی بود.

مرادی در پایان تصریح کرد: برگزاری بیش از هشت همایش بزرگ در سطح مدارس، برگزاری مسابقات مقاله‌نویسی ویژه آشنایی با تولید ملی، نحوه مصرف و توجه به مصرف‌گرایی به ویژه در بحث کالا از دیگر اقدامات مؤثر آموزش و پرورش در این زمینه بود.

انتهای پیام/82014/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول