اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط کارکنان فنی و حرفه‌ای و به مناسبت هفته درختکاری صورت گرفت

کاشت 72 درخت به یاد 72 شهید کربلا در فنی و حرفه‌ای گچساران

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته درختکاری و منابع طبیعی و توسط کارکنان فنی و حرفه‌ای گچساران، 72 اصله درخت مثمر به یاد 72 شهید دشت کربلا در محوطه این مرکز آموزشی کاشته شد.

کاشت 72 درخت به یاد 72 شهید کربلا در فنی و حرفه‌ای گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، امروز به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری و با حضور رئیس فنی و حرفه‌ای گچساران، مربیان، کارکنان و کارآموزان این مرکز آموزشی، 72 اصله درخت به یاد 72 شهید دشت کربلا غرس شد.

طی این مراسم و در محوطه مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای گچساران 72 اصله نهال درخت مثمر از نوع پرتقال، نارنج و نارنگی کاشته شد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران در این مراسم اظهار کرد: کاشت درخت از اقدامات پسندیده و مورد تأکید دین اسلام بوده که باید در جامعه اسلامی بیش از پیش نهادینه شود.

سید یدالله افضلی کاشت درخت را سبب تلطیف هوا و موجب آسایش و رفاه انسان و پاکی طبیعت دانست و یادآور شد: در صورت توسعه فضاهای سبز و نگهداری مطلوب از این فضاها، نسل‌های بعدی می‌توانند از ثمرات آن استفاده کرده و بهره کافی را ببرند.

وی درختکاری را یک سنت نبوی و یک میراث ارزشمند برای آیندگان عنوان کرد و ابراز داشت: در پی استقبال مجموعه کارکنان مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران، کاشت این درختان در هفته درختکاری و منابع طبیعی برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

لزوم توسعه فضاهای سبز در محیط‌های آموزشی و کسب و کار

افضلی افزود: به یاد 72 شهید دشت کربلا 72 اصله درخت کاشته می‌شود تا همواره ضمن پیروی از مکتب انسان‌ساز عاشورا، زندگی شهیدان را الگویی برای زندگی خود قرار داده و پیروان خوبی برای این شهیدان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در روایات و احادیث درباره درختکاری توصیه فراوان شده است و این مهم از نیازهای لازم و ضروری زندگی امروزی بشر به شمار می‌رود.

افضلی ایجاد فضای سبز به ویژه در محیط‌های آموزشی، محیط‌های کسب علم و دانش و محیط‌های کسب و کار را یک ضرورت و عاملی در ایجاد روحیه نشاط  و شادابی دانست.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران بیان داشت: کاشت درخت و ایجاد فضای سبز در آموزه‌های دینی ما مورد تأکید زیادی قرار گرفته و نمی‌توان تأثیرات مثبت درختکاری و ایجاد فضای سبز در محیط زندگی و کار خود را نادیده بگیریم.

افضلی با اشاره به اینکه گچساران یکی از شهرستان‌های گرمسیری و دارای تأسیسات نفت و گاز است، ادامه داد: برای تلطیف هوا و کاهش آلودگی ناشی از دود آلاینده‌های صنعتی و تأسیسات نفتی، گسترش فضاهای سبز درون شهری و برون شهری ضروری بوده و توسعه این امر نیاز به فرهنگ‌سازی برای عموم مردم دارد.

وی با تقدیر از همکاری مجموعه کارکنان و مربیان مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران در تأمین هزینه و برگزاری مراسم کاشت 72 اصله درخت به مناسبت هفته درختکاری ابراز داشت: همه باید تلاش کنیم تا به نوعی با همت خود زمینه تقویت و توسعه این عمل خداپسندانه را در جامعه فراهم کنیم.

افضلی تصریح کرد: امیدوارم این حرکت زمینه‌ساز حرکت‌های بزرگتری در زمینه ایجاد فضای سبز و درختکاری باشد تا از این طریق شادابی و طراوت بیشتری به جامعه بخشد.

انتهای پیام/82001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول