اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردیبهشت ‌‌ماه 92 برگزار می‌شود

همایش ملی پژوهش‌های کاربردی در دانشگاه آزاد تاکستان

خبرگزاری فارس: همایش ملی پژوهش‌های کاربردی در علوم و مهندسی روزهای چهارم تا ششم اردیبهشت‌‌ ماه 92 در دانشگاه آزاد تاکستان برگزار می‌شود.

همایش ملی پژوهش‌های کاربردی در دانشگاه آزاد تاکستان

رئیس دانشگاه آزاد تاکستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: دانشگاه آزاد تاکستان با توجه به ظرفیت این واحد دانشگاهی در زمینه علوم مختلف و با عنایت به داشتن مقطع دکتری تخصصی، اقدام به برگزاری همایش ملی «پژوهش‌های کاربردی در علوم و مهندسی» با حضور پژوهشگران و صاحب نظران این علم در سطح ملی کرده است.

محمد بهرام‌زاده، پژوهش را از اساسی‌ترین نیازها به منظور دست‌یابی به پیشرفت و توسعه همه جانبه یک کشور دانست و افزود: قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است.

وی ادامه داد: بنابر عناوین مطرح شده، نوع و سطح فعالیت‌های پژوهشی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب شده و در نظر گرفته می‌شود.

وی، موفقیت در تمام فعالیت‌های مربوط به توسعه از جمله کشاورزی را وابسته به گسترش فعالیت‌های پژوهشی دانست و بیان داشت: بدون انجام پژوهش، امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود و از این رو توجه خاص به امر پژوهش از عوامل اساسی پیشرفت در کشورهای توسعه‌یافته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان با بیان اینکه اصولا پیشرفت و توسعه ارتباط مستقیم با تحقیقات علمی دارد، افزود: رشد و توسعه کشورهای پیشرفته در نتیجه سرمایه‌گذاری در بخش پژوهش است و حجم وسیع پژوهش‌های علمی در کشورهای توسعه‌یافته‌ گویای این واقعیت می‌باشد.

بهرام‌زاده پیرامون برگزاری همایش ملی پژوهش‌های کاربردی در علوم و مهندسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان عنوان کرد: از آنجایی که دانشگاه آزاد اسلامی بخش مهمی از رسالت آموزش و پرورش میهن اسلامی را عهده‌دار است، بنابراین کار و پژوهش در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی یادآور شد: توجه به رشد و شکوفایی استعداد‌های جوان کشور و نیز تقویت و هدایت آنها به منظور ارتقای سطح دانش و بروز خلاقیت‌ها و نوآوری،‌ تأثیر بسزایی در نیل به اهداف دانشگاه آزاد اسلامی داشته و در این عرصه تأثیرگذار است.

بهرام‌زاده ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان تسهیلات و امکانات ویژه‌ای را تاکنون از طریق پژوهش و تحقیق در اختیار جوانان خلاق، کارآفرین، مؤلف و علاقه‌مند به پژوهش قرار داده است.

بهرام‌زاده با اشاره به تولیدات چشمگیر اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد در زمینه چاپ مقالات علمی خاطرنشان کرد: امیدواریم نتایج این مقالات در پیشبرد اهداف، مؤثر واقع شده و نقش‌آفرین شود.

وی در پایان متذکر شد: همایش علوم کاربردی چهارم تا ششم اردیبهشت ‌‌ماه سال 92 در محور‌های فنی و مهندسی، علوم کشاورزی و علوم پایه در دانشگاه آزاد تاکستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/77005/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول