اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بیرجند خبر داد

انعقاد 50 قرارداد پژوهشی با دستگاه‌های اجرای خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بیرجند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 50 قرارداد پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی منعقد شده است.

انعقاد 50 قرارداد پژوهشی با دستگاه‌های اجرای خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌رضا میری ظهر امروز در کنفرانس بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران اظهار داشت: دانشگاه بیرجند فعالیت خود را با سه رشته آغاز کرده و هم‌اکنون حدود 3 هزار دانشجو در 12 دانشکده و سه آموزشکده در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون کنفرانس ماشین بینایی و انرژی‌های تجدیدپذیر در چندین دوره و هم‌اکنون برای نخستین بار در بیرجند کنفرانس بازشناسی الگو و تحلیل تصویر برگزار شده است.

رئیس دانشگاه بیرجند افزود: برون‌داد دانشگاه بیرجند طی چند سال اخیر کسب رتبه زیر 10 کارشناسی ارشد بوده که بیانگر توسعه آموزش در این دانشگاه است.

میری اضافه کرد: هم‌اکنون در دانشگاه بیرجند تعداد 2 هزار دانشجوی تکمیلی در حال تحصیل هستند و از ابتدای سال تاکنون 50 قرارداد پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی منعقد شده است.

دبیر کنفرانس بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران تصریح کرد: در این کنفرانس تیم برتر مسابقه بازشناسی ارقام دست‌نویسه مجزای فارسی (عربی) از دانشگاه شاهرود، تیم برتر مسابقه دودویی کردن تصاویر خطی قدیمی فارسی از کشور سنگاپور، تیم برتر مسابقه بررسی صحت امضای خط فارسی از دانشگاه فردوس و تیم برتر مسابقه تفکیک خطوط در متون دست‌نویس از دانشگاه گلستان نرم‌افزار و تکنیک‌های خود را ارسال و برگزیده شدند.

جواد صدری ابراز داشت: زمینه‌های مختلف برگزاری این کنفرانس شامل تحلیل و بازشناسی الگو، فهم تصویر، بازشناسی ماشین، استخراج ویژگی‌ها و تحلیل الگوهای سه بعدی، کشف الگو با استفاده از بهینه‌سازی، بازشناسی الگو و یادگیری ماشین می‌شود.

وی متذکر شد: نتایج این کنفرانس در زمینه‌های علمی، صنعتی، پزشکی، دفاعی و هواشناسی کاربردهای ویژه دارند و همچنین ظرفیت لازم کارها به صورت تئوری در کشور وجود دارد و افرادی که در این زمینه تحصیل کرده‌اند نباید نگران شغل باشند.

انتهای پیام/2248/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول