اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

40 درصد طرح‌های پژوهشی همدان تأیید شدند

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان گفت: در سال جاری در کل بیش از 40 درصد طرح‌های پژوهشی در کارگروه پژوهش و فناوری تأیید شدند.

40 درصد طرح‌های پژوهشی همدان تأیید شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کریم مطهری‌مؤید پیش از ظهر امروز در کارگروه تخصصی پژوهش، فناوری و تحول اداری استان همدان با بیان اینکه کار گروه در سال جاری روند خوبی در طرح‌های پژوهشی داشته است، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌ها و خصوصاً تهران کار خوبی بود.

وی ادامه داد: کمیته نیازسنجی در سال گذشته جلسه داشت که 112 طرح به تصویب رسید و در سال 91 تعداد 28 جلسه تشکیل شد که تعداد 150 طرح تصویب شد که بیش از 115 درصد رشد را نشان می‌دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان در ادامه تصریح کرد: در سال جاری دستگاه‌های دولتی تعداد 147 طرح پژوهشی را به کارگروه ارائه دادند که 68 طرح به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: در سال جاری در کل بیش از 40 درصد طرح‌های پژوهشی در کارگروه تأیید شدند و 60 درصد با بررسی‌های دقیق کارگروه رأی نیاورد. 

مطهری‌مؤید در ادامه با اشاره به اینکه در بررسی طرح‌های پژوهشی به کارهای گذشته نگاه شود بیان داشت: باید در طرح‌های پژوهشی که در بنیاد مسکن انجام می‌شود به تأثیرات طرح‌های عمرانی در روستاها در ابعاد فرهنگی و اقتصادی توجه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اوقات فراغت جوانان در طرح پژوهشی سازمان ورزش و جوانان اشاره کرد و یادآور شد: باید در خصوص اوقات فراغت تعریفی ارائه شود که نشان دهد اوقات فراغت چیست و زمان بیکاری به عنوان اوقات فراغت محسوب نمی‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان اضافه کرد: باید مشخص شود که اوقات فراغت را به چه چیزی می‌توان پر کرد و شیوهای پر کردن اوقات فراغت را به جوانان ارائه داد.

وی در ادامه تصریح کرد: جوانی که نمی‌تواند در نظرسنجی‌ها در خصوص پر کردن اوقات فراغت پاسخ دهد به این دلیل است از اوقات فراغت تعریفی مشخصی در ذهن ندارد.

مطهری‌مؤید افزود: در پر کردن اوقات فراغت باید به ابزارها و امکانات توجه شود که با چه اموری می‌توان این موضوع را پوشش داد.

وی ابراز داشت: در سه ماه تعطیلی تابستان می‌توان با برگزاری کلاس‌های آموزشی جوانان را برای آینده آماده کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه اکثر فارغ‌التحصیلان دنبال کارمندی هستند، بیان داشت: جوانان بعد از اتمام تحصیلات با توجه به اینکه همه نمی‌توانند در سیستم دولتی جذب شوند این موضوع را به ناتوانی دولت ربط می‌دهند اما واقعیت این است که دولت توان جذب محدودی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی موزه علوم و فناوری در استان اشاره کرد و گفت: دانشگاه بوعلی متولی اجرای این طرح با همکاری پارک علم و فناوری است.

وی گفت: در موزه علوم و فناوری از دوره ساسانیان تاکنون اختراعات و اکتشافاتی که ایرانیان انجام دادند با معرفی دانشمندان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/89019/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول