اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد

راه‌اندازی شورای هماهنگی راهبردی پژوهش و فناوری در اتاق اصفهان

خبرگزاری فارس:رئیس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان از فعالیت شورای هماهنگی راهبردی پژوهش و فناوری در سال آینده در اتاق اصفهان خبر داد.

راه‌اندازی شورای هماهنگی راهبردی پژوهش و فناوری در اتاق اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان، مرتضی بیشه در بیست و پنجمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق اصفهان تصریح کرد: این شورا به همت اتاق اصفهان و با همکاری دانشگاه‌های استان، استانداری، شهرک علمی تحقیقاتی، خانه صنعت و معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی، مرکز تحقیقات کشاورزی و انجمن تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی، فعالیت خود را با هدف هدفمند سازی تحقیقات و پژوهش‌های استان آغاز می‌کند.

وی تاکید کرد: این شورا تلاش می‌کند که تمامی پژوهش‌ها و تحقیقات استان در تمام بخش‌ها به صورت کاربردی انجام شود و مشکلات و مسائل واحدهای تولیدی در قالب موضوعات تحقیقاتی در اختیار مراکز پژوهشی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان ایجاد بانک اطلاعاتی پژوهش‌های صورت گرفته استان را از دیگر بخش‌های این شورا نام برد و ادامه داد: شناسایی واحدهای تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی و مراکز پژوهشی و فناوری استان اعم از دولتی و خصوصی و نیاز سنجی از این واحدها به منظور اطلاع از نیازهای آموزشی و پژوهشی آنها و برنامه ریزی مناسب به منظور ارتقا سطح توانمندی‌ها از اهداف این شوراست.

وی گفت: با توجه به حجم فعالیت‌های آموزشی اتاق ضرورت تاسیس مرکز آموزش عالی کارآفرینی بیش از پیش احساس می‌شود.

بیشه، پروژه چرخش مغزها را یکی از فعالیت‌های موفقیت‌آمیز کمیسیون آموزش در سال جاری برشمرد و ادامه داد: استفاده از توانمندی نخبگان ایرانی خارج از کشور در قالب پروژه چرخش مغزها نقش مؤثری در انتقال فناوری‌ها و  اختراعات به داخل کشور دارد.

وی بیان کرد: اصفهان می‌تواند به عنوان استان پیشرو در این پروژه به همت اتاق بازرگانی و شهرک علمی تحقیقاتی نقش موثری در انتقال فناوری‌های جدید در زمینه‌های مختلف داشته باشد.

*معطل شدن کالاهای ایرانی در گمرک کردستان عراق از موانع صادرات منطقه است

خسرو کسائیان، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه با اشاره به برگزاری موفق جشنواره اقتصادی و فرهنگی اصفهان در اقلیم کردستان عراق گفت: توسعه همکاری‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف در این جشنواره مورد تاکید دو طرف قرار گرفت.

وی معطل شدن کالاهای ایرانی در گمرک‌ها هم مرز با اقلیم کردستان  را یکی از مشکلات صادرات به این منطقه برشمرد و اظهار کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته کامیون‌های حمل بار می‌توانند در اقلیم کردستان تردد کنند و باید شرایط برای افزایش صادرات کالا و خدمات به اقلیم تسهیل شود و از سخت‌گیری‌ها بی‌مورد پرهیز شود.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان بازار عراق را یکی از بهترین بازارهای هدف صادراتی استان اصفهان برشمرد و گفت: اقلیم کردستان عراق با توجه به درآمدهای نفتی  فرصتی مغتنمی برای صادرات کالا و خدمات استان اصفهان است و فعالان اقتصادی باید از این فرصت استفاده کنند.

وی ساماندهی واحدهای پژوهشی دولتی و خصوصی را اقدام موثر در توسعه هدفمند این واحدها برشمرد و افزود: راه‌اندازی سایت اینترنتی پژوهش از دیگر بخش‌های شورای هماهنگی راهبردی پژوهش و فناوری اتاق اصفهان است.

* برقراری ارتباط موثر کمسیون‌های اتاق بازرگانی اصفهان با بخش‌های اقتصادی

 سید عبدالوهاب سهل آبادی، نایب رئیس اتاق اصفهان در این جلسه نقش کمیسیون‌های اتاق را در فعال سازی اعضای اتاق مهم و اثرگذار دانست و گفت: کمیسیون‌های اتاق توانسته‌اند ارتباط مؤثری با بخش‌های اقتصادی استان برقرار و مسائل و مشکلات آنها را مورد پیگیری قرار دهند.

وی اضافه کرد: کمیسیون‌های این دوره اتاق دارای عملکرد بسیار متفاوت نسبت به ادوار گذشته بوده است.

نایب رئیس اتاق اصفهان خواستار بررسی عملکرد کمیسیون‌ها اتاق شد و بیان کرد: بودجه کمیسیون‌ها باید در راستای میزان تأثیرگذاری فعالیت آنها اختصاص یابد.

* پویایی کمسیون‌های اتاق بازرگانی بهبود فضای کسب و کار را رقم می‌زند

همچنین در این جلسه جعفر برکتین، عضو هیئت نمایندگان اتاق در این جلسه خواستار حضور بخش‌های مختلف استان در اتاق با هدف بهبود فضای کسب و کار شد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های سایر بخش‌های خصوصی و دولتی می‌تواند اقتصاد استان را رونق بخشد.

وی خواستار ایجاد ساز و کار مشخص برای اندازه‌گیری عملکرد کمیسیون‌های اتاق شد و گفت: کمیسیون‌های اتاق اصفهان در این دوره فعالیت‌های بسیاری نسبت به سایر دوره‌ها انجام می‌دهند و باید عملکرد آنها در دوره‌های مشخص مورد سنجش قرار گیرد تا اثرگذاریشان در فضای کسب و کار افزایش یابد.

ابوالقاسم سرتیپی، عضو هیئت رئیسه اتاق اصفهان در این جلسه ضمن ارائه گزارش از بودجه هزینه شده کمیسیون‌های اتاق بیان کرد: فعالیت کمیسیون‌های اتاق در مقایسه با بودجه هزینه شده، چشمگیر و قابل توجه بوده است.

وی افزود: کمیسیون‌ها با فعالیت‌های اثر گذار می‌توانند نقش مؤثری در بهبود فضای کسب و کار استان داشته باشند.

انتهای پیام/63002/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول