اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس مطرح کرد

تامین 8 هزار میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی 91 / خدمات سپاه شایسته تقدیر است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: 8 هزار میلیارد تومان از 38 هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی 91 کل کشور تأمین شد.

تامین 8 هزار میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی 91 / خدمات سپاه شایسته تقدیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیداحسن علوی چهارشنبه‌ شب در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان در سنندج از سال‌ جاری به عنوان سالی سخت و ماراتنی نفس‌گیر برای مدیران نام برد و اظهار کرد: فشارهای اقتصادی از یک سو و نبود اعتبارات لازم از سوی دیگر سال سختی را برای مدیران رقم زد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از 112 هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای در سال 91 تنها 70 هزار میلیارد آن تأمین شد، افزود: از 38 هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی هم 8 هزار میلیارد تومان آن تأمین شد.

به گفته نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس، کاهش 6 درصدی اعتبارات در سال‌جاری اثر خود را در بخش‌های مختلف گذاشت.

علوی با بیان اینکه با روندی که در پیش داریم در سال آینده نیز شاهد کاهش اعتبارات عمرانی خواهیم بود، گفت:‌ برای مدیریت این مهم برنامه‌ریزی صحیح لازم است و باید اولویت‌ تخصیص اعتبارات به پروژه‌هایی باشد که از پیشرفت بالایی برخوردار هستند.

وی با اشاره به حذف حق ماموریت‌ها و اضافه‌کاری کارکنان دولتی در ادارات و تأثیرات آن بر بازده کاری تصریح کرد: مدیریت صحیح و پیدا کردن راه گریز در چنین شرایطی از سوی مدیران دستگاه‌ها و ادارات مختلف تنها راه حل برون‌رفت از این مشکلات است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک بار سنگین کمبود اعتبارات در شرایط کنونی بیش از همه بر مدیران سنگینی می‌کند ولی چاره‌ای نیست و باید با برنامه‌ریزی درست روبه جلو حرکت کرد.

علوی بر حضور نمایندگان مردم استان‌های مرزی در کمسیون تلفیق تأکید کرد و گفت:‌ حضور نمایندگان این استان‌ها در کمسیون تلفیق بستر را برای رفع مشکلات هموار می‌کند.

وی گفت:‌ واگذاری برخی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی به دستگاه‌های مجری مانند سپاه بیت‌المقدس و راه و شهرسازی می‌تواند نقش بسزایی در کاهش هزینه‌ها و اجرای سریع آنها داشته باشد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تدوین سند چشم‌انداز توسعه فناوری اطلاعات کردستان را اقدام خوبی خواند و گفت: سندهای چشم‌انداز در واقع مسیر حرکت را مشخص ساخته و زمینه تحقق اهداف را به بهترین شکل فراهم می‌کنند.

علوی تصریح کرد: از یک‌هزار و 700 روستای استان در حال حاضر تنها 193 روستا دارای فیبر نوری هستند و قبل از هر اقدامی باید به میزان اعتبار امسال برای زیرپوشش قرار دادن روستاها زیر این شبکه توجه کرد و برنامه‌ریزی لازم انجام داد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تا جای خود را در پازل توسعه ندانیم نمی‌توانیم در مورد انجام برنامه‌های توسعه‌ای در استان برنامه‌ریزی کنیم و اعتبارات چهار و پنج میلیارد تومانی به کردستان که از نظر زیرساخت ضعیف است، پاسخگو نیست.

وی در پایان اقدامات سپاه در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی را شایسته تقدیر دانست و گفت: استفاده از ظرفیت بسیج در بحث اجرای پروژه‌ها می‌تواند راهکار مناسبی برای تسریع در روند اجرا و همچنین کاهش هزینه‌ها پروژه‌ها باشد.

انتهای پیام/79002/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول