اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد لرستان:

آثار معنوی دفاع مقدس با شعر به نسل جوان انتقال یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: زوایا و ابعاد معنوی و تاثیرگذار دفاع مقدس با بهره‌مندی از زبان شعر به نسل جدید انتقال و تبیین شود.

آثار معنوی دفاع مقدس با شعر به نسل جوان انتقال یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت‌الاسلام علی اسماعیلیان ظهر امروز در دومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در سالن اجتماعات ارشاد پلدختر گفت: شاعران کشور و صاحبان ذوق، شعر و ادب این مرز پر گوهر با توجه به پیشینه و غنای شعری مسئولیت عظیمی بر دوش دارند که با استفاده از قابلیت‌های شعری پیام‌های ارزشمند دفاع مقدس را همچون گذشته به جان‌های تشنه به شیوایی ابلاغ کنند.

وی برگزاری دومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در شهرستان پلدختر را فرصت بسیار مناسبی برای شکوفایی استعدادها و شناسایی شعرای متعهد به نظام دانست و بر قدرشناسی این فرصت تاکید کرد.

وی دوران دفاع مقدس را محور و کانون اتفاقاتی که برای تمام تاریخ درس خواهد بود دانست و گفت: نقش شاعران و فرهیختگان در انتقال فرهنگ دفاع مقدس بسیار با اهمیت است و مهم‌ترین وظیفه ما پاسداری از ارزش‌های دفاع مقدس است.

‌اسماعیلیان شعر را تاریخچه دیرینه‌ا‌‌ی و دارای قدمت بسیار طولانی در اعماق تاریخ دانست و افزود: از دوران جاهلیت شاعران مبارزه ‌طلبی می‌کردند و شعرها سینه به سینه انتقال داده می‌شد.

وی قدرت صنایع و فنون شعری تا مناطق و کشورهای گوناگون را مهم توصیف کرد و گفت: نزول قرآن زبان وحی است که تمام قدرت‌نمایی شاعران دوران جاهلی را در هم کوبید و با محتوای نورانی و قدسی به شعر و شاعران ارزش بخشید.

وی تصریح کرد: دعبل و فرردق و کمیت‌ها به عنوان شاعران مبارز و مدافع حریم ولایت تحویل جامعه داده است و این مسیر همچنان ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: امروز نیز شعر به عنوان یکی از قوی‌ترین ابزار مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن قابل طرح است و دو بیتی‌های پرمحتوای شاعران متعهد امروز همان فشنگ‌ها و تیر و سلاح دوران دفاع مقدس است که امروزه سینه اعتقادات باطل دشمن را هدف قرار می دهد.

‌اسماعیلیان از شعری که اخیرا بر وبلاگ فردی قرار گرفته و زبان عربی را مورد اهانت و تمسخر قرار داده محکوم کرد.

وی افزود: زبان عربی زبان وحی، زبان اهل بیت و زبان اسلام است، امیدواریم در استان لرستان شاهد بروز چنین حرکت‌هایی نباشیم.

انتهای پیام/2304/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول