اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی برگزیدگان

دومین کنگره شعر دفاع مقدس در پلدختر پایان یافت

خبرگزاری فارس: دومین کنگره ملی شعر و خاطره دفاع مقدس با حضور مشاور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد و مدیرکل ارشاد استان لرستان با معرفی برگزیدگان پایان یافت.

دومین کنگره شعر دفاع مقدس در پلدختر پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، مشاور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور امروز دومین مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان را مهم‌ترین رسالت شعرا در عصر حاضر دانست و گفت: دشمنان با جنگ سخت نتوانستند کاری از پیش ببرند و با قیام گسترده جوانان ایران اسلامی مواجه شدند و هنگامی که مشاهده کردند که در جنگ سخت توان مقابله ندارند به جنگ نرم و فرهنگی روی آوردند.

منصور میر به اهمیت گره خوردن هنر شعر گویی شاعران با دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دفاع مقدس بخش مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی ایران و گنجینه ارزشمند و اوج افتخار آفرینی ملت است که بیان زوایای گوناگون رزمندگان دفاع مقدس رسالت خطیری بر دوش شاعران و اصحاب فرهنگ و هنر است.

مشاور امور ایثارگران وزیر ارشاد، شاعران دفاع مقدس را پرچمداران عشق و معرفت و مرزبانان دفاع از حریم شرف و استقامت دانست و گفت: اهداف دفاع مقدس برای جوانان تبیین شود و برگزاری کنگره و جشنواره مختلف با موضوع دفاع مقدس گامی مؤثر در راستای ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا است.

در ادامه عبدالرضا کوهمال جهرمی از استان فارس، پانته آ صفایی از اصفهان، محمد علی ساکی از لرستان، مریم توکلی از لرستان، رضا نیکو کار از گیلان و زینب اکبری از کرمانشاه اشعار خود را در وصف ایثار، شهادت، مقاومت و جبهه و جنگ سرودند.

در ادامه از خانواده معظم شهید سردار درویشعلی شکارچی از پلدختر به صورت ویژه تجلیل شد و از 20 شاعر که آثارشان برگزیده شد نیز با اهدا لوح سپاس و تندیس تقدیر شد.

انتهای پیام/2304/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول