اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

شعر دفاع مقدس آسمانی و ریشه در خون شهید دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدختر گفت: شعر دفاع مقدس آسمانی و ریشه در خون شهید دارد و زیباترین و شیواترین فعالیت در عرصه دفاع مقدس، شعرسرایی در این عرصه است.

شعر دفاع مقدس آسمانی و ریشه در خون شهید دارد

به گزارش خبرگزاری فارس در پلدختر، حجت‌الاسلام علی محمد لروند ظهر امروز در دومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در سالن اجتماعات ارشاد پلدختر با بیان اینکه شعر می‌تواند تأثیرگذارتر از سخنرانی باشد، گفت: از دوران دفاع مقدس تنها بخشی روایت شده و بسیاری از صحنه‌های مهم و الهی این دوران هنوز به خوبی تبیین نشده که جا دارد، هنرمندان به ویژه شاعران زوایای پنهان و دستاوردهای و ارزش‌های این دوران را منتقل کنند.

وی ماندگارترین کلام‌های انسانی بعد از کتب مقدس را ‌شعر دانست و گفت: شعر باید بسان باران لطیف بوده تا جان‌ها را حیاتی دوباره بخشد زیرا شعر برخاسته از شعور انسان، تحلیل اندیشه او با ذوق و دانش ادبی به آهنگ تبدیل شده و به زبان شیوا و حزن ارائه و بر دل‌ها می‌نشیند.

‌لروند با بیان اینکه شعر دفاع مقدس باید در خدمت مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس به کار گرفته شود، افزود: آنچه می‌تواند باعث غنای بیش از پیش ادبیات پایداری و بیداری اسلامی شود، حضور شاعران جوان و با استعداد در کنار پیشکسوتان است.

امام جمعه پلدختر گفت: قوم لر همیشه حامی ولایت و رهبری بوده و رضاخان قلدر نتوانست با این قوم دلیر و شجاع مبارزه کند و آنها را به استان‌های مختلف کشور تبعید کرد.

وی افزود: ما عرب نیستیم ولی مرید امام زمان (عج) و پیرو قرآنیم و کسانی که تعصب ایرانی و ایرانیت را می‌خواهند در جامعه ترویج و با حکومت علوی سر ناسازگاری دارند شدیدا برخورد می‌کنیم.

‌انتهای پیام/2304/ش20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول