اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس انجمن سنگ ایران:

کرمان بهشت معادن سنگ مرمر است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس انجمن سنگ ایران گفت: استان کرمان بهشت معادن مرمر ایران است و کامل‌ترین سبد محصولات مرمر ایران را دارد.

کرمان بهشت معادن سنگ مرمر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مالک رحمتی در دیدار انجمن سنگ ایران و کرمان اظهار داشت: جای تبریک دارد که شما کار خود را با یک رویکرد علمی آغاز کردید و قطعا در کار خود موفق می‌شود، زیرا رویکرد دانش بنیاد دارید.

وی افزود: اصولا صنعت معدن و معدن‌کاران در کشور با یک خلاء بسیار جدی روبه‌رو هستند و نباید به معدن‌کارهای خود معدن‌کار بگوییم و این افراد هیچ دانش علمی و دانشگاهی در مورد این صنعت ندارند و افرادی که در این زمینه سرمایه‌گذاری کردند با این صنعت غریبه هستند و تحصیلات مرتبط با سنگ ندارند.

رحمتی ابراز داشت: انجمن سنگ ایران در این ایستگاه پنجم به یک نقطه‌ای رسیده که تلاش می‌کند، نگاهش را به مقوله صنعت، معدن، کارخانه و فرآوری در این زمینه یک نگاه علمی کند.

وی گفت: نخستین کاری که هدف ما است که در انجمن سنگ ایران انجام دهیم، ارتقای سطح علمی و فناوری تولید سنگ‌های تزئینی و افزایش بهره‌وری در معادن و کارخانجات فرآوری سنگ‌های تزئینی است.

رحمتی عنوان کرد: هدف دیگر انجمن سنگ ایران بازاریابی و ایجاد زمینه‌های لازم برای حضور و به دست آوردن، سهم بیشتر در بازارهای جهانی سنگ‌های تزئینی و ایجاد ارتباط علمی و تخصصی انجمن‌ها و مجامع بین‌اللملی است.

وی بیان داشت: ارتباطات با دنیا در زمینه سنگ خوب است، اما هنوز نتوانسته‌ایم از این ارتباطات آن استفاده بهینه را در مورد باز تولید انجمن‌های صنفی خود داشته باشیم و انجمن سنگ یک شبکه اینترنتی بسیار خوبی را طراحی کرده و می‌تواند یک ظرفیت بین‌المللی باشد که بهره‌وری اولیه اتفاق افتاده است.

رحمتی یکی از دغدغه‌های انجمن سنگ ایران را ایجاد مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاهی، آموزشی و نمایشگاهی مرتبط با سنگ تزئینی اعلام کرد و افزود: این خلاء در کشور حس می‌شود.

نایب رئیس انجمن سنگ ایران گفت: کرمان بهشت معادن است و باید اذعان کرد، بهشت معادن مرمر ایران استان کرمان است و کامل‌ترین سبد محصولات مرمر ایران را دارد.

وی افزود: با توجه به قطب بودن کرمان در تولید سنگ مرمر پیشنهاد می‌کنم که در کرمان نخستین سامانه صادراتی سنگ مرمر ایران تاسیس شود.

رحمتی بیان کرد: از کارهای بسیار خوبی که انجمن سنگ در همین دوره هیئت ‌مدیره جدید انجام داده، صدور گواهینامه‌های کیفیت استاندارد است در خیلی از کارخانجات و معادن ما هیچ گواهی و ساز و کار علمی روی کارهای آن‌ها نیست.

انتهای پیام/80018/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول