اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

لوکس‌نگری و پشت‌ میزنشینی آفت اشتغال/ 99 درصد از تفکر شهدا را درک نکرده‌ایم

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه لوکس‌نگری و پشت‌ میزنشینی آفت اشتغال است، گفت: مهم‌ترین علت مشکلات امروزی ما این است که 99 درصد تفکر شهدا را درک نکرده‌ایم.

لوکس‌نگری و پشت‌ میزنشینی آفت اشتغال/ 99 درصد از تفکر شهدا را درک نکرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدحسین صابری شامگاه دوشنبه در دیدار صمیمی برخی ایثارگران در این استان با اشاره به لزوم پاسخگویی به نیازهای خانواده بزرگ ایثارگران گفت: این خانواده بزرگ حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و هرچه برای آن‌ها کار شود؛ کم است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه روشن نگهداشتن مشعل شهدا کار ما نیست؛ بلکه مشعل آن‌ها همیشه روشن است، خاطرنشان کرد: این ما هستیم که به نور و روشنی آن‌ها نیاز داریم و نباید اجازه دهیم نور این مشعل جاودانه در دل ما خاموش شود.

شهدا برای نظم و عمل به قانون رفتند

وی به سیره شهدا اشاره کرد و افزود: شهدا دنبال نظم و انضباط بودند و امروز باید از خود بپرسیم که ما به عنوان رهروان راه شهدا تا چه اندازه به این نظم و انضباط پایبند هستیم.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: شهدا برای احقاق حق و قانون جان خود را فدا کردند و اکنون باید به قانون‌مداری و حق‌محوری خود نگاه کنیم و آن را با معیار شهیدان بسنجیم تا ببینیم چه اندازه از غافله عقب مانده‌ایم.

کاش فقط یک درصد تفکرات شهدا را اجرا می‌کردیم

وی، درک نکردن این موضوع را که شهدا برای چه رفتند، دردی بزرگ دانست و یادآور شد: عیب بزرگ و مشکل کار ما این است که 99 درصد از تفکرات شهدا را درک نکرده‌ایم و اگر به همان یک درصد باقی‌مانده نیز درست عمل می‌کردیم، بسیاری از مشکلات امروزی را نداشتیم.

صابری بیان داشت: اگر تفکر شهدا را در عمل اجرا می‌کردیم، امروز شاهد هیچ دروغ، توهین، کینه و عقده‌ای نبودیم و مشکلات امروزی بر سر راه نبود.

این مسئول ارشد استانی، بسیاری از مشکلات را حاصل جابجایی ارزش‌ها دانست و گفت: در این راه مسئولیت ایثارگران بسیار بیشتر از من استاندار است، چراکه من هزینه‌ای پرداخت نکرده‌ام، اما خانواده ایثارگران در این راه آسیب دیده‌اند و خودشان اکنون باید راهنما و هدایت‌گر باشند.

این روزها نگاه رهبری هم درس‌آموز است

وی در ادامه مقام معظم رهبری را بهترین الگو برای جامعه و از جمله برای قشر ایثارگر دانست و گفت: امروز نگاه مقام معظم رهبری هم درس‌آموز است و از نگاه مستقیم ایشان می‌توان درس‌های بزرگ فرا گرفت و به همین دلیل شما ایثارگران چه کار دارید به نصایح من استاندار؛ بلکه خودتان الگویی بزرگ از جنس خود دارید و باید نگاه کنید ببینید رهبری از ما و شما چه می‌خواهد.

صابری به موضوعات مادی و مشکلات ایثارگران اشاره کرد و گفت: در مباحث مادی نمی‌گویم که به اندازه کافی کار شده، اما کارهای انجام شده کم هم نبوده که این موجب رفع و سلب مسئولیت از ما مدیران نمی‌شود.

وی یکی از افتخارات نظام را رسیدگی به امور ایثارگران و حفظ کرامت آن‌ها دانست و ابراز داشت: در بحث مسکن و معیشت ایثارگران خوب کار شده و اگر امروز به هر دلیل ایثارگری خانه نداشته باشد من اسم آن را کم کاری خواهم گذاشت.

برخی کارهای ما برای ایثارگران به جز زحمت برای آن‌ها چیزی ندارد

مسئول ارشد استانی در کهگیلویه و بویراحمد برخی سرکشی از خانواده ایثارگران توسط مدیران را جز زحمت برای خانواده ایثارگر ندانست و گفت: این خود زحمت است که به خانه مادر شهید برویم و او مجبور شود پرتقال را قرضی از سر کوچه تأمین کند و به دنبال آن عده‌ای در بوق و کرنا کنند که مسئولان همه چیز را بار کردند و به خانواده فلان شهید بردند که این در نوع خود اجحاف به خانواده ایثارگران است.

صابری، بصیرت‌افزایی در میان خانواده ایثارگران را تنها در برگزاری اردوهای زیارتی ندانست و متذکر شد: باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود و برنامه‌های کلان برای فرزندان ایثارگر داشته باشیم.

وی، اعتبارات را محدود خواند و اضافه کرد: در سال‌های گذشته اعتباراتی با عنوان ارتقای شاخص‌های فرهنگی وجود داشت که یک سالی نیز آن را در دست استانداران گذاشتند و بعد آن را به مجلس دادند و اکنون دیگر خبری از آن نیست که بتوان در این زمینه با دست باز برنامه‌های فرهنگی را دنبال کرد.

لوکس‌نگری و پشت میزنشینی آفت اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد

صابری، ایثارگران را با یک واسطه متصل به ولایت دانست و گفت: ما مسئولان باید از شما برای تسهیل در روند امور و کارها استمداد بطلبیم و هیچ‌گاه از رهنمودها و راهنمایی شما بی‌نیاز نیستیم.

این مسئول به مشکلات کار و اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد گریزی زد و گفت: خودمان در این مشکلات مقصریم؛ چراکه آب و زمین و موهبت الهی داریم و تنها به دنبال پشت میزنشینی و لوکس زندگی کردن هستیم.

وی در پایان بهترین نظارت را امر به معروف و نهی از منکر دانست و تأکید کرد: امروز دو تا قرص در کشور فراوان شده که یکی از آن‌ها «به من چه» و دیگری «به تو چه» است و تا وقتی که این دو رویکرد هست، بسیاری از مشکلات پابرجا می‌ماند.

انتهای پیام/2571/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول