اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خبر داد

پیگیری 26 هزار گزارش بازرسی از طریق سامانه 124

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون با دریافت 26 هزار گزارش از طریق سامانه 124 بازرسان ما در محل مورد نظر حاضر شده و با تخلفات احتمالی برخورد کرده‌اند.

پیگیری 26 هزار گزارش بازرسی از طریق سامانه 124

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی صبح امروز در جلسه تنظیم بازار شهرستان اردبیل اظهار داشت: طرح کنترل بازار با هدف ایجاد آرامش روانی در جامعه و همچنین جلوگیری از افزایش غیر‌منطقی قیمت‌ها و افزایش بهره‌وری توان تشکل‌های غیر‌دولتی در کنترل قیمت‌ها و بازار انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه انتظار داریم در کنار فعالیت‌های کنترلی و نظارتی عدالت و انصاف نیز از سوی فروشندگان و عرضه‌کنندگان مورد توجه قرار گیرد تا فضای آرام و جو روانی مناسبی را شاهد و ناظر باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به تشدید برخی از مشکلات و نارسایی‌های اقتصادی بر اثر تحریم دشمنان اشاره کرد و یادآور شد: ما پشتوانه‌های خوبی هم از جهت تامین منابع و هم ارزاق عمومی داریم و در این زمینه نباید گرفتار هجمه‌ها و تبلیغات سوء دشمن باشیم و نگرانی و التهابی در این زمینه به ما دست بدهد.

عزیزی گفت: در کنار دریافت گزارش‌ها از طریق سامانه 124 ما در مجموع بالغ بر 6 هزار گزارش از طریق ستادهای کنترل و نظارت و 2 هزار و 57 مورد گزارش تخلفات به صورت حضوری و 2 هزار مورد نیز به صورت کتبی دریافت کرده‌ایم که سعی کردیم در طول سال به همه آنها رسیدگی کنیم.

این مسئول با اشاره به نظارت‌های شدید بر سه گروه کالایی عنوان کرد: گروه اول شامل استفاده‌کنندگان از ارز مرجع با نرخ غیر‌ ارز مرجع هستند که باید با چنین تخلفاتی به جد مبارزه شده و کنترل‌ها به شایستگی انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گروه دوم را مربوط به کالاهای استراتژیک و دارای تقاضای بیشتر در سطح جامعه اعلام کرد و بیان داشت: از جمله این کالاها مواد غذایی و نهاده‌های مورد نیاز واحدهای تولیدی و دامی است که در این زمینه نیز باید قیمت‌ها کنترلی دقیق شود.

عزیزی گروه سوم را مشمول کالاهای مورد نیاز دهک‌های مختلف جامعه و تامین نیازمندی بازار اعلام کرد و افزود: طرح تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌ها از 15 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه انجام می‌شود که انتظار داریم در کنار گشت‌های کنترلی و نظارتی، مردم نیز گزارش‌های خود را از طریق سامانه 124 ارائه کنند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در سطح استان تصریح کرد: فعالیت نمایشگاه‌های بهاره در اکثر شهرهای استان اردبیل آغاز شده و استقبال مردم نیز از این نمایشگاه‌ها در چند روز اخیر مطلوب و مناسب بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: در این نمایشگاه علاوه بر عرضه گوشت قرمز و سفید همشهریان دیگر مایحتاج مردم تامین و عرضه شده، به طوری که ما یک هزار و 200 تن ذخیره گوشت مرغ خود را روانه بازار کردیم تا بتوانیم یک تنظیم واقعی را در بازار شاهد باشیم.

عزیزی ابراز داشت:‌ در کنار آن برنج وارداتی با ارز مرجع در فروشگاه‌ها و شبکه‌های مختلف توزیع شده و قرار است به نرخ مصوب 3 هزار و 850 تومان به فروش برسد.

وی همچنین از عرضه یک هزار و 130 تن روغن نباتی به قیمت مصوب و 513 تن شکر خبر داد و تاکید کرد: در این ایام فروش فوق‌العاده 302 واحد صنفی نیز جزو اولویت‌های اصلی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در شهرستان بیله‌سوار نیز جلسه تنظیم بازار با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد و بر طرح تنظیم بازار با جدیت بیشتر تاکید شد.

رسول زیبانژاد با اشاره به ضرورت ساماندهی قیمت بازار گفت:‌ مردم و اصناف حضور بازرسان را در بازار احساس می‌کنند و با حضور مستمر و روزانه بازرسان ستاد تنظیم بازار شهرستان نیز شاهد برخورد قاطع و مناسب با متخلفان است.

وی تصریح کرد: در سایه اقدامات انجام شده از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در بازار جلوگیری شده است.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار همچنین از ذخیره 80 تن میوه شب عید و توزیع آن در شهرستان مرزی بیله‌سوار خبر داد و افزود: این میوه‌ها با همکاری اصناف و تعاونی‌های مصرف این شهرستان در میادین و بخش‌های مختلف این شهرستان توزیع می‌شود.

زیبانژاد در پایان سخنان خود اظهار داشت: در ماه جاری 780 فقره بازرسی از اصناف صورت گرفته که متخلفان به 6 میلیون و 700 هزار تومان جریمه محکوم شده‌اند.

انتهای پیام/62001/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول