اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری محقق شد

بازرسی 1000 موردی از واحدهای مصالح ساختمانی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد از بازرسی یک هزار موردی این دستگاه در طول سال جاری از واحدهای مصالح ساختمانی خبر داد.

بازرسی 1000 موردی از واحدهای مصالح ساختمانی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد محمدی عصر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار مورد بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای تولید مصالح ساختمانی استان توسط کارشناسان این اداره‌کل صورت گرفته است.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از یک هزار مورد بازرسی و نمونه‌برداری که انجام گرفته 555 مورد بازرسی از واحدهای تولید مصالح ساختمانی و همچنین 365 مورد نمونه‌برداری از این واحدهای تولیدی، 80 مورد نمونه‌برداری از بتن‌های پروژه‌های عمرانی است.

وی افزود: در همین راستا نظارت کارشناسان اداره‌کل بر واحدهای تولید مصالح ساختمانی تشدید می‌شود و تمامی این کارگاه‌ها به طور دائم از طریق نمونه‌برداری و انجام آزمون، تحت نظارت هستند و در صورت مشاهده تخلف و عرضه محصولات بی‌کیفیت طبق آیین‌نامه‌های اجرایی و مطابق قانون با آن‌ها رفتار خواهد شد.

محمدی بیان داشت: یکی از وظایف اداره‌کل استاندارد نظارت بر کیفیت تولیدات صنعتی و غذایی مشمول استاندارد اجباری و انطباق ویژگی‌های این تولیدات با موازین استاندارد است که در این راستا گشت‌های بازرسی نسبت به کنترل خطوط تولید و مراکز عرضه و نمونه‌برداری از تولیدات اقدام می‌کنند و پروانه کاربرد علامت استاندارد واحدهایی که در طول سال نتوانند به رعایت استانداردهای تعیین شده در خط تولید بپردازند، تعلیق و باطل خواهند شد.

مدیرکل استاندارد این استان تأکید کرد: هم‌استانی‌ها باید در هنگام  خرید و استفاده از هر نوع کالایی از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنند.

وی در پایان ابراز داشت: اداره‌کل استاندارد به عنوان متولی تعیین کیفیت کالا اهتمام جدی در استانداردسازی واحدهای تولیدی و نیز اعلام و معرفی عمومی تولید کنندگان متخلف و فاقد نشان استاندارد و نیز ارجاع آنان به مراجع ذی‌صلاح قضایی را دارد.

انتهای پیام/82009/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول