اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان

بازرسان استاندارد کالاهای نمایشگاه بهاره را مورد بازرسی قرار دادند

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره کل استاندارد همدان از بازرسی و نمونه‌برداری کارشناسان استاندارد از کالاهای عرضه شده در نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا خبر داد.

بازرسان استاندارد کالاهای نمایشگاه بهاره را مورد بازرسی قرار دادند

محمد هاشمی ضمن امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه حفظ و ارتقای سلامت عمومی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در جامعه همواره مورد توجه این اداره کل قرار دارد، اظهار داشت: تمام کالاهای مشمول استاندارد اجباری باید دارای علامت استاندارد باشند و این مهم در بازرسی‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در طی این بازرسی‌ها کالاهای فاقد استاندارد از سطح نمایشگاه جمع‌آوری و اقلام مختلف عرضه شده در نمایشگاه شامل اقلام مختلف بهداشتی و مواد غذایی نمونه‌برداری و استاندارد بودن آن‌ها مورد آزمون قرار می‌گیرد.

معاون فنی اداره کل استاندارد استان همدان تأکید کرد: لازم به ذکر است بر اساس قانون استاندارد هرگاه رعایت استاندارد برای تولید کالایی اجباری شده باشد در صورت عدم تولید محصول مطابق با استاندارد مربوطه، تولیدکننده به عنوان متخلف به دادگاه معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس همین قانون، واحدهای صنفی موظفند صرفاً کالاهای دارای نشان استاندارد را خرید و فروش کنند در غیر این صورت اداره کل استاندارد ناچار به معرفی آنها به مراجع قضایی ذیصلاح خواهد بود.

هاشمی در پایان سخنان خود از شهروندان و هم‌استانی‌ها درخواست کرد که در صورت مواجهه با کالاهای مشمول فاقد علامت استاندارد مراتب را با شماره تلفن 1517 به اداره کل استاندارد استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/89002/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول