اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اسوه‌های بیدار ـ 13

جمالی: نسل جوان باید با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند

خبرگزاری فارس: سرپرست گروه سرود «مصباح‌الهدی» سپاه ناحیه لارستان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت، ‌دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به دلیل غنای خاص و تأثیرگذار باید به نسل جوان امروز شناسانده شود.

جمالی: نسل جوان باید با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند

عمران جمالی امروز در حاشیه دومین جشنواره تئاتر، سرود و تواشیح سپاه پاسداران در سمنان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: ارزش‌های انقلاب و نظام را می‌توان در قالب‌های مختلف در جامعه عرضه کرد اما بهترین زبان تبیین این ارزش‌ها به دلیل اثرگذاری در مخاطب عرصه هنر است.

سرپرست گروه سرود «مصباح‌الهدی» سپاه ناحیه لارستان افزود: هنر جذاب و پرمخاطب است و می‌توان از هنر با این ویژگی خاص به نحوی استفاده کرد که ارزش‌های حقیقی و ناب اسلامی به‌ویژه در حوزه دفاع مقدس به این مخاطبین پرشمار ارائه شود.

وی در خصوص کار ارائه شده در این جشنواره توسط این گروه گفت: موضوع در نظر گرفته شده در خصوص شهید و شهادت است و شعر آن توسط حبیب مفتوحی سروده شده است.

جمالی خاطرنشان کرد: گروه مصباح الهدی اجراهای دیگری از جمله سرود امام‌حسین با عنوان بهار لاله‌ها را در سال 89 در حرم کربلا اجرا کرده است و مقام سوم کشوری در جشنواره سرود ساری از جمله عناوین کسب شده توسط این گروه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، در دومین جشنواره کشوری تئاتر، سرود و تواشیح سپاه پاسداران از 17 استان در قالب 18 گروه به تفکیک شش گروه سرود، شش گروه تئاتر و شش گروه تواشیح به مدت دو روز با هم به رقابت می‌پردازند.

در این جشنواره استان‌های زنجان، مازندران، خراسان شمالی، فارس، بوشهر، آذربایجان شرقی، یزد، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، خراسان جنوبی، کردستان، البرز، ایلام و چهارمحال و بختیاری حضور دارند.

مراسم اختتامیه نیز بعد از ظهر امروز،‌ 16 اسفندماه جاری با حضور میهمانان کشوری در سالن تئاتر شهر سمنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/م20/ث3001 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول