اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد چهارمحال و بختیاری خواستار شد

تولید آثار هنری مروج فرهنگ ایثار و شهادت در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تولید آثار هنری مروج فرهنگ ایثار و شهادت در این استان را خواستار شد.

تولید آثار هنری مروج فرهنگ ایثار و شهادت در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین گنجی ظهر امروز در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این استان اظهار داشت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در هیچ برهه‌ای از زمان اهمیت خود را از دست نمی‎دهد.

وی افزود: برهمین اساس باید تلاش کرد تا با ارائه راهکارهای اساسی و موثر این فرهنگ را در جامعه نهادینه و از این طریق با جنگ نرم دشمن مقابله کرد.

گنجی، بهره‌گیری از الگوهای دینی منبعث از قرآن را عامل مهمی در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: برای نمایش و ترویج الگوهای اخلاقی و رفتاری منبعث از قرآن، روایات و احادیث نیاز به یک شرایط و فضای مناسبی است تا مورد تأمل و شناخت صحیح تمام اقشار مردم قرار گیرد.

دبیر شورای ترویج ایثار و رشادت در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: آگاه شدن نسبت به هر چیزی زمینه کشش به سمت آن را فراهم می‎کند و بدیهی است وقتی در مورد پدیده‌ای ناآگاه باشیم نسبت به آن هیچ انگیزه و گرایشی نداریم برهمین اساس اطلاع‌رسانی و تبلیغات در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

گنجی، برگزاری نشست‌های تخصصی را از مهم‌ترین راهکار تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه برای نسل جوان برشمرد و گفت: با برگزاری نشست‌های تخصصی و ایجاد رابطه و تعامل متقابل بین ایثارگران و نسل جوان می‌توان به اهداف خود در این حوزه دست پیدا کرد.

وی افزود: معرفی شهداء و ایثارگران به عنوان الگوهای راستین برای جوانان، برگزاری همایش‌ها، کنفرانس‌ها و مسابقات علمی پژوهشی، تولید فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی از دیگر راهکارهای موثر در بسط فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

این مسئول بر ضرورت تولید آثار فاخر در حوزه ایثار و شهادت از سوی هنرمندان تاکید و تصریح کرد: برپایی تئاترها و تدوین و چاپ کتب و نشریات متناسب با فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند اقدام خوبی در این راستا باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، اذعان داشت: از این فرهنگ می‌توان به عنوان نگهبان حقیقی و دژ محکمی برای دین و اسلام استفاده کرد.

گنجی متذکر شد: وجود فرهنگ ایثار و شهادت است که به زندگی انسان‌ها معنا داده، آن‌را از رخوت و بیگانگی خارج کرده و به آن‌ها هویت دینی بخشیده و در مسیر الهی مقاوم و پایدار می‌کند.

انتهای پیام/68004/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول