اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن بیوشیمی جهان تأکید کرد

ضرورت ارتباط رودرروی دانشجویان و اساتید در همایش‌های علمی

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن بیوشیمی جهان گفت: وجود ارتباط رودررو میان اساتید و دانشجویان در همایش‌های علمی برای بالاتر بردن میزان بازدهی امری ضروری است.

ضرورت ارتباط رودرروی دانشجویان و اساتید در همایش‌های علمی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد‌، آنجلو آزی ظهر امروز در حاشیه همایش بین‌المللی جنبه‌های مولکولی سندروم متابولیک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مصرف زیاد از حد غذا، نداشتن فعالیت، سیگار کشیدن و آلودگی هوا و محیط از جمله دلایلی است که می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا به سندروم متابولیک باشد.

وی تصریح کرد: در ایران این عوامل زمینه‌ساز به دلیل عادات و سبک نامناسب زندگی تشدید شده است به بیان دیگر مردم در ایران رژیم غذایی نامناسبی دارند، فعالیتشان از حد عادی پایین‌تر است، مصرف سیگار و دخانیات بالایی دارند و در شهرهایی مانند مشهد و تهران محیط و هوای آلوده‌ای دارند.

رئیس انجمن بیوشیمی جهان در ارتباط با تاثیراتی که آلودگی هوا و محیط می‌تواند بر روی بروز سندروم متابولیک داشته باشد، خاطرنشان کرد: این آلودگی‌ها می‌توانند بر روی یک سری از فعالیت‌های بدن که با اندوخته شدن چربی مبارزه می‌کنند تاثیر بگذارند و در نتیجه بدن نمی‌تواند چربی‌های اضافه را حذف کند.

آزی ادامه داد: علاوه بر این یک سری واکنش‌های شیمیایی در بدن در حال انجام است که سبب سوخته شدن چربی‌ها می‌شود و وجود آلاینده‌ها سبب می‌شود که این واکنش‌ها در بدن انجام نشده و چربی‌ها به اندازه‌ای که نیاز است در بدن استفاده و سوزانده نشوند.

وی با اشاره به روند صعودی میزان ابتلا به سندروم متابولیک در جهان بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا سال 2040، 60 درصد مردم آمریکا به سندروم متابولیک ابتلا پیدا کنند.

رئیس انجمن بیوشیمی جهان تاکید کرد: در حال حاضر میزان شیوع سندروم متابولیک در آمریکا بین 30 تا 35 درصد است که تدابیری برای کاهش آن اتخاذ شده است.

آزی با بیان اینکه سندروم متابولیک می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌های مزمن شود، تصریح کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، سکته‌های مغزی، روماتیسم و به طور غیرمستقیم سرطان از جمله بیماری‌هایی هستند که می‌توانند به دلیل وجود سندروم متابولیک در افراد بروز پیدا کنند.

وی با اشاره به روش‌های که می‌توان همایش‌هایی مانند همایش جنبه‌های مولکولی سندروم متابولیک را بهتر برگزار کرد، اظهار کرد: در واقع هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی تبادل نظر میان اساتید و دانشجوها است و باید اساتید در آن به صورت رودررو با دانشجویان ارتباط پیدا کنند.

رئیس انجمن بیوشیمی جهان اضافه کرد: به عبارت دیگر هدف در همایش‌ها این نیست که اساتید درباره علم با هم تبادل‌نظر داشته باشند بلکه هدف این است که دانشجویان بتوانند با تماس مستقیم با دانشمندان و اساتید به ویژه دانشمندان کشورهای دیگر با علم، فرهنگ و شخصیت آنها ارتباط برقرار کنند.

آزی با بیان اینکه به هیچ وجه نمی‌توان گفت که دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهترین دانشگاه منطقه است، تاکید کرد: ولی با این حال می‌توان به پیشرفت‌های خوبی که در زمینه‌های علمی در این دانشگاه به دست آمده است امیدوار بود.

وی افزود: در واقع باید دانشگاه‌های مختلف دنیا با یکدیگر ارتباط داشته باشند و علاوه بر ارتباط معاونان دانشگاه‌ها ارتباط تحصیلکرده‌های دانشگاه با هم نیز ضروری است.

رئیس انجمن بیوشیمی جهان تصریح کرد: تحصیلکرده‌ها و اساتید دانشگاه‌ها باید به طور مرتب و مستقیم با یکدیگر ارتباط داشته باشند تا بتوانند دستاوردهای جدید علمی خود را با یکدیگر مورد تبادل قرار دهند.

انتهای پیام/70010/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول