اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود بارش سنگین برف

هیچ راه ارتباطی در کیلان مسدود نیست

خبرگزاری فارس: شهردار کیلان گفت: با وجود بارش برف نسبتاً سنگین در شهر کیلان، هیچ مسیر ارتباطی شهری و روستایی در این منطقه مسدود نیست.

هیچ راه ارتباطی در کیلان مسدود نیست

سیدجلیل چوبداری دقایقی پیش در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: بارش برف از شب گذشته در نواحی مختلف استان تهران از جمله شهر کیلان آغاز شد.

وی ادامه داد: طبق گزارش‏های واصله، میزان بارش برف در شهر کیلان و مناطق روستایی حریم آن کمتر از گیلاوند و همچنین دماوند بوده است.

چوبداری اضافه کرد: اما با این حال، عوامل ستاد برف‏روبی شهرداری کیلان از همان آغاز بارش برف در سطح شهر حاضر شدند.

شهردار کیلان افزود: از شب گذشته تاکنون در چندین مرحله، معابر درون‏شهری و همچنین مسیرهای برون‏شهری عبوری از کیلان برف‏روبی شده است.

وی ادامه داد: در سایه این تلاش‏ها، محورهای مذکور از برف زدوده شده و برای تردد اهالی و همچنین سایر هموطنان آماده است.

چوبداری اضافه کرد: مسئولان ستاد برف‏روبی شهر کیلان هم‏چنان در مسیرهای مختلف این شهر برای ارائه خدمات به شهروندان مستقر هستند.

شهر پنج هزار نفری کیلان با وسعتی بالغ بر دو هزار 800 هکتار در فاصله 70 کیلومتری پایتخت، جنوب‏شرقی شهرستان دماوند و دامنه‏های بلندی‏های «قره‏آغاج» قرار دارد.

قدمت این شهر کهن بر اساس یافته‏های تاریخی کاوشگران باستان‏شناس به دو هزار سال پیش باز می‏گردد.

کیلان از سال 1333، هم‏زمان با شهرهای بزرگ و مطرحی نظیر کرج و تبریز با تشکیل نهاد شهرداری، عنوان دومین شهر شهرستان دماوند را به خود اختصاص داده است.

هم‏جواری با شهرستان‏های پاکدشت، فیروزکوه و استان سمنان، کیلان را به نقطه پایانی استان تهران تبدیل ساخته است.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ این در حالی است که فرمانده پلیس راه شرق استان تهران ضمن اعلام انسداد محور هزار تا اطلاع ثانوی، از کولاک در گردنه‏های محور دماوند- فیروزکوه خبر داد.

مهران کرانیان اظهار داشت: به دلیل بارش برف از روز گذشته تا به حال، محور هراز از ساعت 17 عصر دیروز مسدود شده است.

وی ادامه داد: با این وجود، برخی خودروها از سمت نوار شمالی کشور در این محور گرفتار شده بودند که با همکاری مأموران راهنمایی و رانندگی و راهداری مشکل خاصی ایجاد نشد.

کرانیان اضافه کرد: در حال حاضر، به دلیل انسداد محورهای هراز و چالوس، زحمت‏کشان متولی در مسیر دماوند-فیروزکوه این محور را با همه تلاش خود باز نگه داشته‏اند.

فرمانده پلیس راه شرق استان تهران افزود: البته بارش برف و وزش کولاک در برخی گردنه‏های این محور نظیر گدوک تا حدی مشاهده می‏شود.

وی ضمن توصیه به خودداری از سفرهای غیرضروری در جاده‏های کوهستانی منتهی به نوار شمالی کشور، بر لزوم همراه داشتن لباس گرم، تجهیزات زمستانی و سوخت کافی و استفاده از زنجیر چرخ تأکید کرد.

انتهای پیام/2568/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول