اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امشب و برای ادای توضیح به مردم صورت می‌گیرد

گفت‌وگوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ارتباط با تپه استانداری از سیمای دنا

خبرگزاری فارس: کارشناس روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد امشب از ساعت 20:30 از شبکه استانی دنا در ارتباط با تپه استانداری بایدها و نبایدها با مردم سخن می‌گوید.

گفت‌وگوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ارتباط با تپه استانداری از سیمای دنا

احسان حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: موضوع تپه استانداری یکی از دغدغه‌های مردم و مسئولان در استان کهگیلویه و بویراحمد است که پی‌گیر آن هستند.

وی گفت: سؤالات زیادی در اذهان در این زمینه وجود دارد که مردم منتظر شنیدن پاسخ‌های مسئولان هستند و به همین دلیل استاندار کهگیلویه و بویراحمد عزم جدی برای پاسخگویی به این سؤالات دارد.

کارشناس روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در همین زمینه گفت: امشب 20 اسفند رأس ساعت 20 و 30 دقیقه دکتر حسین صابری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین زمینه در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم سخن خواهد گفت. 

حسینی یادآور شد: علاقه‌مندان به سرگذشت تپه استانداری می‌توانند با پیامک کوتاه به سامانه 30006916 سؤالات مطروحه خود را از مسئول ارشد استانی پرسیده و تا آن‌جه که وقت یاری کند استاندار به سؤالات آن‌ها در این زمینه پاسخ خواهد داد.

به گزارش فارس از یاسوج، این روزها یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان استانی از شهرداری گرفته تا استانداری به سرانجام رساندن حکایت تپه استانداری شهر یاسوج است.

 

داستان تپه استانداری که امروزه با نام «پارک ولایت» از آن یاد می‌شود از جایی کلید خورد که استاندار قبلی این استان یعنی اکبر نیکزاد با همراهی شهرداری یاسوج تصمیم بر این گرفتند که تپه معروف استانداری کهگیلویه و بویراحمد که مجموعه‌ای برای پذیرایی از مهمانان و همچنین محل سکونت استانداران بود را به مجموعه رفاهی و تفریحی عمومی تبدیل کنند.

آنچه که در این میان در ماجرای تخریب تپه استانداری بیش از هر چیز صدا داد؛ قطع چندین اصله درخت کهنسال بود که پای مطبوعات را به میان کشید و رسانه‌ها در استان بیش از هر چیز بر روی قطع این درختان به قول معروف زوم کردند.

اما در این میان سوژه‌ای دیگر نیز برای رسانه‌ها پیدا شد؛ آن‌جا که بحث تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد را عده‌ای بر سر زبان‌ها انداختند و این موضوع به همراه تخریب تپه استانداری و قطع درختان تا مدت‌ها ورد زبان مردم و تیتر یک رسانه‌ها شد.

آن روزها غوغایی در مطبوعات به پا شده بود و تقریباً این دو موضوع تبدیل به سوژه‌ای سیاسی شد که موضع‌گیری مردمی را به دنبال داشت و با هرکه همدم و هم‌سخن می‌شدیم از دست‌های پنهان در این دو ماجرا سخن می‌گفت.

البته در این میان بسیاری از مردم خوشبین به اجرای طرح یاد شده در پارک ولایت بودند؛ چراکه اعتقاد داشتند اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به دلیل وجود رابطه خویشاوندی بسیار نزدیک میان استاندار و وزیر، این پروژه را به سرانجام خواهد رساند.

مردم تقریباً نسبت به تغییر کاربری این تپه راضی به نظر می‌رسیدند تا اینکه به ناگاه صحبت از تغییر استاندار به میان آمد و در این زمینه همه رشته‌ها پنبه شد.

با رفتن اکبر نیکزاد به خانه خود یعنی اردبیل و جایگزین شدن حسین صابری به جای وی، این انتظار می‌رفت که رویکردها نسبت به پارک ولایت تغییر کند؛ چراکه اگر به غیر از صابری فرد دیگری نیز بر مسند می‌نشست به گونه‌ای دیگر فکر می‌کرد.

پیداست که برخلاف اکبر نیکزاد ممکن بود دیگرانی باشند که تپه استانداری را به صورت طبیعی آن زیبا ببینند، چنانکه آن روز و امروز نیز بسیاری بر این عقیده‌اند که نباید این‌گونه طبیعت دستخوش تغییر می‌شد.

استاندار فعلی کهگیلویه و بویراحمد آن‌گونه که پیداست چندان از این تخریب راضی به نظر نمی‌رسد و این را می‌توان از سایر کارها و اقدامات او فهمید.

هنگامی می‌توان دریافت صابری از این تخریب ناخشنود است که در یک اقدام به قول معروف انقلابی پس از چندین دهه رود بشار را از وجود کارخانه‌های تولیدی شن و ماسه به گونه‌ای پاک کرد و حیات را به این رود برگرداند.

صابری در این راه سختی‌های بسیاری را متحمل شد تا جایی که در یکی از مصاحبه‌های خود اقرار کرد که همه سختی‌ها در این راه بر دوش یک نفر بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای ورود به این استان وقتی که در جریان تخریب تپه استانداری قرار گرفت وظایف هر نهاد و دستگاهی را گوشزد کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد تنها شهر یاسوج و تپه استانداری نیست که من بخواهم همه چیز را کنار بگذارم و خود را وارد این قضیه کنم.

کفش‌های استاندار البته هر چند وقت یکبار خاک تپه استانداری را به خود دید و جلساتی نیز در این زمینه برگزار شد که به قول استاندار به دلیل پیدا نشدن سر و کله مشاور تقریباً این پروژه تا امروز رنگ سکون و سکوت به خود گرفته است.

تا اینکه استاندار کهگیلویه و بویراحمد طی چند روز گذشته و با نزدیک شدن به فصل بهار و موسم ورود گردشگران و مسافران به فکر چاره افتاد و مسئولان مرتبط و غیرمرتبط را برای حداقل تسکین‌ها در این پروژه به دور خود جمع کرد.

در این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد نزدیکی نوروز را پیش کشید و اینکه باید به فکر راه‌حلی برای ساماندهی موقت این پروژه بود تا اینکه در زمانی دیگر فکر اساسی به حال آن شود.

انتهای پیام/2571/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول