اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه صائین‌قلعه:

بسیاری از روابط دوستانه دختر و پسر با برنامه‌های صدا و سیما آغاز شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه صائین‌قلعه با بیان اینکه رسانه‌های جمهوری اسلامی چنان که باید حیا محور نیستند، گفت: بسیاری از مرزشکنی‌ها در کشور و روابط صمیمی و دوستانه دختر و پسر دانشجو متاسفانه با برنامه‌های صدا و سیما آغاز شد.

بسیاری از روابط دوستانه دختر و پسر با برنامه‌های صدا و سیما آغاز شد
حجت‌الاسلام علی طالبی‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابهر، حیا را به‌عنوان یکی از راه‌حل‌های بی‌عفتی عنوان و مرتبه ارزشی آن را به میزان زشتی و اندازه توجه انسان به آن و همچنین شخص مقابل که ناظر به اعمال است دانست‌.
وی اظهار داشت: بر همین اساس حیا برکات بسیاری دارد و انسان مزین به این صفت از بسیاری از رذایل اخلاقی مصون می‌ماند و در این میان حیا یک خصلت فطری محسوب می‌شود که با کمروئی و هر نوع خجالت متفاوت است.
امام جمعه صائین‌قلعه افزود: کمرویی و خجالت موجب سلب اعتماد به نفس شده و افراد خجالتی موقعیت اجتماعی ندارند اما حیا به حالتی اطلاق می‌شود که هنگام ظهور عیب یا کار ناهنجار از انسان سر بزند که موجب شرمساری و خجالت شود.
وی، تقوا را نگهدارنده انسان در زمان زندگی و سبب نزدیکی به خداوند در عالم پس از مرگ دانست و ابراز داشت: حیا اساسی‌ترین راه درمان این مهم است.
طالبی‌لو‌ در ادامه گفت: افزایش فضاهای خلوت در زندگی امروز که موجب کاهش نظارت است و حوزه خصوصی افراد که دیگران حق ورود ندارند و بخشی از اینترنت از جمله موارد فرو ریختن پایه‌های حیا است.
وی تقوا را مساوی با احساس مسئولیت در برابر پروردگار و توجه به جامعه و عقاید مردم دانسته و فرد پایبند به دستورات الهی را متقی واقعی خواند.
امام جمعه صائین‌قلعه با بیان اینکه رسانه‌های صوتی و تصویری و مکتوب از عوامل بسیار موثر در کاهش حیا به شمار می‌روند، بیان کرد: رسانه‌های جمهوری اسلامی چنان که باید حیا محور نیستند و بسیاری از مرزشکنی‌ها در کشور و روابط صمیمی و دوستانه دختر و پسر دانشجو متاسفانه با برنامه‌های صدا و سیما آغاز شد.
وی افزود: اگر چه در برنامه‌هایی که در صدا و سیما تولید و در این زمینه جرم‌شکنی‌ها دارند اما خطر اصلی از محتوای شبکه‌های ماهواره‌ای اینترنت و شبکه‌های تولید و توزیع فیلم‌های غیر‌مجاز ناشی می‌شود.
طالبی‌لو‌ اضافه کرد: امروزه گزارش‌های فراوان نشان می‌دهند که استفاده‌کنندگان از کانال‌های ماهواره ای با دیدن صحنه‌های مستهجن تا چه حد در منطقه ممنوعه پیش رفته‌اند و متاسفانه روز به روز به مخاطبان این رسانه‌ها افزوده می‌شود.
وی با بیان اینکه شاهد تجهیز منازل در شهرها و روستاها به آنتن‌های ماهواره‌ای هستیم، گفت: به‌طور یقین در چنین فضائی حیا رنگ می‌بازد و بی‌حیایی در جامعه افزایش پیدا می‌کند.
انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول