اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد گفتمان‌های دینی کامیاران:

سرکوب استعدادها از آفت روابط دختر و پسر است

خبرگزاری فارس: استاد گفتما‌ن‌های دینی شهرستان کامیاران سرکوب استعدادها را از آفت‌های روابط پنهانی دختر و پسر دانست و گفت: این روابط آسیب‌های روانی و اجتماعی جبران‌ناپذیری به همراه دارد.

سرکوب استعدادها از آفت روابط دختر و پسر است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد فاتحی ظهر امروز در گفتمان دینی آسیب شناسی اجتماعی که در دبیرستان محدثه کامیاران برگزار شد، با اشاره به سن حساس جوانان و نوجوانان اظهارداشت: رابطه بین دختر و پسر رابطه‌ای پنهانی بود و احساسات و عواطف طرفین در این ارتباط دخالت جدی دارد.
وی افزود: در این رابطه نوع نگاه‌ها جنسیتی است نه نگاه پاک انسانی و اغلب از طریق دیدارهای مخفیانه، رد و بدل نامه و تلفن رابطه صورت می‌گیرد.
وی به دیگر آفت‌ها و آسیب‌های روانی و اجتماعی روابط بین دختر و پسر اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مهم‌ترین عواملی که با وجود رشد نیروهای جسمی، فکری و روحی نوجوان، مانع از به جریان افتادن صحیح و اصولی آنها و تأمین سعادت آینده او می‌شود، تسلّط میل جنسی بر وجودش است.
این استاد گفتمان‌های دینی شهرستان کامیاران همچنین افت تحصیلی و رکود علمی را از دیگر آفت‌های اینگونه روابط بیان کرد و گفت: این روابط‌ها، موجب می‌شوند که دو طرف تمام فکر و توجه و تمرکز خود را صرف دیدارها و ملاقات‌های حضوری و تلفنی خود کنند و این بزرگ ترین مانع برای رشد و ترقی علمی است؛ زیرا تحصیل دانش، نیازمند تمرکز نیروهای فکری و روحی است.
فاتحی ایجاد جو بد بینی را از دیگر آفت‌ها دانست و تصریح کرد: اغلب این گونه دوستی‌ها و روابط، به ازدواج منتهی نمی‌شود و اگر هم به ازدواج بینجامد، پس از مدتی، جو بدبینی و سوءظن آن دو نسبت به هم، فضای زندگی‌شان را، جهنمی کرده و هر دو در آن خواهند سوخت.
وی اضافه کرد: غرق شدن جوانان در عشق‌های آنچنانی و دوستی‌های ناباب، نتیجه‌اش دوری از معنویات و از دست رفتن ارزش‌های انسانی و الهی است و نابودی سرمایه‌های انسانی را به همراه دارد.
وی گفت: اینگونه روابط حتی می‌تواند فرصتی برای رواج فرهنگ بی‌خدایی و ابتذال غرب و تسلط دشمنان دیرین اسلام و قرآن در کشور تلقی کرد که باید جوانان ما با هوشیاری جلوی این آفت را بگیرند.
درپایان به سوالات و شبهات دانش‌آموزان پاسخ داده شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول