اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد

منطقه چابهار بیش‌ترین بازدهی بازگشت سرمایه‌گذاری را دارد

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چابهار با قابلیت‌های منحصر بفردی که دارد از مناطق بکری است که در زمینه بازگشت سرمایه سرمایه‌گذاران، بیش‌ترین بازدهی و سرعت را دارا است.

منطقه چابهار بیش‌ترین بازدهی بازگشت سرمایه‌گذاری را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، حاتم نارویی عصر امروز در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر بندر چابهار در زمینه مسائل و مشکلات شهر چابهار اظهار داشت: بندر زیبای چابهار دارای قابلیت‌ها و استعدادهای بی‌شمار خدادادی است و باید از حداکثر توان مدیریت شهری برای توسعه این منطقه بهره برد.

وی افزود: با توجه به اینکه این منطقه پیشانی توسعه استان لقب گرفته و از ظرفیت‌های بسیار مناسب برخوردار است مدیران شهری باید تلاش کنند با مطالعه، پژوهش و برنامه‌ریزی، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالقوه آن را به فعل تبدیل کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای زیبا سازی شهر چابهار صورت پذیرفته است بیان داشت: به همت کادر مدیریت شهری در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در سطح این شهر زیبای ساحلی انجام گرفته اما جا برای توسعه همواره وجود دارد.

نارویی ادامه داد: شهر چابهار آنقدر زیبایی و ظرفیت دارد که اگر مدیران شبانه‌روز هم به خدمت بپردازند بازهم جا برای کار کردن در آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: چابهار با قابلیت‌های منحصر بفردی که دارد از مناطق بکری است که در زمینه بازگشت سرمایه سرمایه‌گذاران، بالاترین بازدهی و سرعت را دارا است.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با اشاره به موقعیت استراتژیک و ژئوپلتیک منطقه چابهار گفت: در زمینه اراضی این شهر و نوع کاربری آنها باید حداکثر حساسیت به خرج داده شود و در معابر از درخت‌های میوه مثمر و سازگار با شرایط منطقه همچون کنار و نارگیل بهره برد.

نارویی تصریح کرد: همواره در طرح‌های توسعه شهری، آینده نگری متوازن با توسعه را مدنظر قرار داده و گسترش فضاهای شهری متناسب با سایر بخش‌ها صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: مبلمان شهر و حرکت‌های زیباسازی شهری با توجه به توانمندی‌های بندر چابهار باید انجام شود و برنامه‌ریزان طرح‌هایی را به اجرا گذارند که شایستگی این منطقه را دارا باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم و میهمانان زیادی به این منطقه با توجه به شرایط آب و هوایی بسیار مناسب آن سفر خواهند کرد از مدیران و برنامه‌ریزان شهری و تمامی مسئولان مربوطه درخواست می‌شود مقدمات لازم در پذیرایی شایسته از مسافران نوروزی را فراهم کنند.

نارویی گفت: تمامی دستگاه‌ها تلاش کنند قبل از ورود مسافران، تمهیدات و تسهیلات لازم را برای اقامت هرچه مطلوب‌تر هم‌میهنان عزیزی که راهی منطقه هستند، فراهم سازند.

برای نخستین بار طرح CDS در چابهار به اجرا درآمده است

شهردار چابهار هم در ادامه این دیدار گفت: با برنامه‌ریزی و مطالعات و پژوهش، اجرای طرح تفضیلی توسعه شهری چابهار با بیش از 85 درصد پیشرفت آغاز شده است که در همین راستا 400 هزار متر مربع معابر شهر بازگشایی شده است.

حمیدالله بلیده افزود: با یک مطالعه علمی و حضور مشاوران کارآزموده و ناظران علمی در استراتژی توسعه شهر با هزینه‌های متناسب، بستر مناسبی را در روند پیشرفت شهر می‌توان توقع داشت.

وی ادامه داد: مطالعات تدوین راهبرد توسعه شهر چابهار (CDS)، برای نخستین بار در کشور در این منطقه به اجرا درآمده است.

شهردار چابهار بیان کرد: ساماندهی و هدایت آب‌های سطحی و اجرای پارک 180 هکتاری بهاران، پارک ساحلی خلیج، ساماندهی و بهسازی 70 هکتاری بازار قدیم از جمله فعالیت‌های این شهرداری بوده است.

بلیده گفت: از دیگر اقدامات مهم شهرداری چابهار در طرح تفضیلی توسعه شهر چابهار می‌توان به طرح جامع آبیاری فضای سبز، ساماندهی دست فروشان، ساماندهی سکونت گاه‌های غیر رسمی، شناسایی بافت‌های فرسوده شهر، طراحی سایت 220 هکتاری دانشگاهی، پژوهشی و نمایشگاه بین‌المللی و سایر کاربری‌های فرا شهری، طرح جامع مدیریت پسماند و آماده سازی آرامستان جدید شهر اشاره کرد.

وی تصریح کرد: همچنین رشد بودجه شهرداری از 500 میلیون تومان در سال 82 به 22 میلیارد تومان در سال 92 رسیده است.

شهردار چابهار به پرونده‌هایی که اجرای آنها نیازمند اعتبار است اشاره کرد و افزود: دو بانده کردن بزرگراه‌های کمربندی شمالی و جنوبی، احداث جاده سلامت در پارک ساحلی خلیج، ایجاد تأسیسات زیربنایی (آب، برق، فاضلاب و...) پارک بین‌المللی بهاران، احداث میدان شهید رجایی و تکمیل خیابان شهید رجایی و تکمیل دیواره حفاظتی شهر (دیواره مسیل‌ها) به طول هزار و 200 کیلومتر از پرونده‌هایی است که اجرای آنها نیازمند اعتبار است.

انتهای پیام/75001/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول