اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

توسعه ترانزیت در میلک بستر توسعه چابهار است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بهترین مسیر دستیابی به کشورهای آسیای میانه و توسعه چابهار از طریق توسعه ترانزیت و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در میلک فراهم می‌شود.

توسعه ترانزیت در میلک بستر توسعه چابهار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رجبعلی شیخ‌زاده ظهر امروز در کارگروه ساماندهی ترانزیت استان که با حضور مدیرکل غرب آسیای وزارت امور خارجه در استانداری برگزار شد با تشریح مسائل و مشکلات ترانزیت و مبادلات مرزی استان اظهار داشت: قیمت تمام شده کالاهای تولید شده در سیستان و بلوچستان به خاطر دوری از مرکز، بالاتر از قیمت کالاهای مشابه تولید می‌شود که توجه به صادرات این محصولات از طریق مرزهای استان فرصتی برای جبران این تفاوت قیمت است.

وی افزود: کوتاه‌ترین و اقتصادی‌ترین راه دسترسی چابهار به افغانستان مرز میلک است که بستر توسعه چابهار محسوب می‌شود و باید به آن توجه بیشتری داشت.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دولت حدود 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ارائه تسهیلات در بخش کشاورزی به استان اختصاص داده است تصریح کرد: هرگونه برنامه‌ریزی اقتصادی و سرمایه‌گذاری در استان مبتنی بر مصرف در داخل استان و صادرات محصولات است که موجب ترغیب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در استان می‌شود.

شیخ‌زاده با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران افغانی از فضای مناسبی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان برخوردار نیستند عنوان داشت: احداث شهرک‌های صنعتی مشترک در مرزهای استان می‌تواند فضای مناسبی برای سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی و توسعه ترانزیت و صادرات کالا در استان ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با اختصاص دستگاه «ایکس ری» برای پایانه مرزی میلک، دقت در کنترل و سرعت روند جابه‌جایی خودروهای ترانزیتی افزایش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بر توجه به ساختار نیروی انسانی و توسعه فضای فیزیکی گمرک در مرز میلک هیرمند تأکید کرد.

توسعه شرق کشور مبتنی بر توسعه چابهار است

مدیرکل غرب آسیای وزارت امور خارجه هم در ادامه این نشست، توسعه شرق کشور را مبتنی بر توسعه چابهار و توسعه چابهار را هم مستلزم توسعه زیرساخت‌های مرز میلک دانست.

احمد سبحانی گفت: از آنجایی که تجار و بازرگانان کشور افغانستان برای دستیابی به ظرفیت‌های بندر چابهار باید از مسیر جاده ترانزیتی میلک ـ چابهار استفاده کنند، مرز میلک برای آنان راه دریایی محسوب می‌شود.

وی از افزایش مراودات و تمایل شخصیت‌های کشورهای همسایه و اروپایی برای دیدار و مذاکره با شخصیت‌های کشورمان برای انعقاد قراردادهای تجاری و افزایش مبادلات بازرگانی و تجاری خبر داد.

مدیرکل غرب آسیای وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد با رفع مشکلات موجود در پایانه‌های مرزی کشور به ویژه پایانه مرزی میلک شاهد توسعه و رونق بیش از پیش مراودات و مبادلات تجاری در کشور باشیم.

مدیرکل غرب آسیایی وزارت امور خارجه به همراه هیئتی متشکل از سازمان‌های مرتبط برای شناسایی و رفع مشکلات مبادلات مرزی به سیستان و بلوچستان سفر کرده است.

انتهای پیام/75002/ح30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول