اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس فراکسیون حمایت از تولید ملی:

واردات بی‌رویه در سال تولید ملی ظلم مضاعف است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس فراکسیون حمایت از تولید ملی گفت:‌ واردات بی‌رویه در سال «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» ظلمی مضاعف و آسیبی جدی در حمایت از این جبهه ارزشمند است.

واردات بی‌رویه در سال تولید ملی ظلم مضاعف است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال در همایش «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» در خلخال اظهار داشت: در سالی که از طرف مقام معظم رهبری به سال «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری شده است، مجلس شورای اسلامی در راستای عملیاتی کردن این امر مهم، اقدام به تشکیل کمیسیون ویژه تولید ملی و فراکسیونی با همین نام کرده است.

وی ادامه داد:‌ در سالی که به لحاظ اقتصادی و مسایل بین‌المللی سال مهم و تأثیرگذاری برای کشور است تولید با مشکلات متعددی روبه‌رو است که این مشکلات می‌تواند در صورت تداوم، ضربه مهلک به تولید داخلی وارد کند.

جعفری‌بنه خلخال از جمله این مشکلات را افزایش قیمت حامل‌های انرژی ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، افزایش دستمزدها به تبع افزایش قیمت‌ها و تورم موجود و گاه بدون کنترل اعلام کرد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ‌افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات و واحدهای تولیدی، نرخ بالای تسهیلات بانکی و نوسانات ارزی از دیگر مشکلات حوزه تولید است.

وی با انتقاد از پایین بودن بهره‌وری واحدهای تولیدی و صنعتی و ضرورت به‌روز کردن امکانات و ماشین‌آلات کهنه و فرسوده در این عرصه با دستیابی به فناوری‌های جدید اضافه کرد: این امر به همراه فاصله داشتن با استانداردهای جهانی سبب شده تا عرصه تولید با چالش‌ها و مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شود.

جعفری‌بنه خلخال همچنین از واردات بی‌رویه سالیان گذشته و همچنین محور بودن سیاست‌های دولت با هدف پایین آوردن نرخ تولید به تبع واردات زیاد را از دیگر آسیب‌ها در این حوزه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نایب رئیس فراکسیون حمایت از تولید ملی یادآور شد: ‌مجموع این عوامل سبب شده تا تولید با آسیب‌های جدی روبه‌رو شده و واحدهای تولیدی با مشکل نقدینگی روبه‌رو شوند که به تبع همین مشکلات امکان بازپرداخت اقساط برای بسیاری از تولیدکنندگان دشوار است.

وی گفت: ‌تولید با چالش‌های اساسی روبه‌رو شده که این امر منجر به کاهش تولید یا تعطیلی برخی از کارخانه‌ها شده و تنها واحدی که بدهکار نبودند، توانسته‌اند سر پا مانده و ادامه فعالیت دهند.

رئیس فراکسیون رفاه و تأمین اجتماعی مجلس افزود: بارها اعلام کردم که مجلس با تشکیل فراکسیون و کمیسیون ویژه تولید ملی در تهیه طرح حمایت از این عرصه با دریافت نظرات کارشناسی از نمایندگان و تدوین این طرح برای ارائه با فعال کردن طرح‌های دیگر در چهار محور باید حرکت‌های خود را سازماندهی کند.

وی، ضرورت اصلاح نظام بانکی و کاهش نرخ سود از بابت ارائه تسهیلات به بخش تولید را ضروری اعلام کرد و اظهار داشت:‌ در کنار آن اصلاح نظام بیمه‌ای، مالیاتی، اصلاح مقررات گمرکی و ارائه مشوق‌های لازم به صادرکنندگان با هدف حمایت از تولید داخلی، مهم به نظر می‌رسد.

جعفری‌بنه خلخال همچنین اصلاح نظام قانون کار و روابط انسانی بین کارفرما و کارگر را بسیار ضروری اعلام کرد.

وی در پایان اذعان داشت:‌ در قانون بودجه سال 92 هم به دنبال حمایت از تولید هستیم تا با عملیاتی کردن خواسته مقام معظم رهبری علاوه بر افزایش میزان تولید در بالا بردن نرخ اشتغال و ایجاد فرصت‌های کار برای متقاضیان، مجلس نیز به نوبه خود سهم بسزایی را انجام دهد.

انتهای پیام/62001/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول