اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد

کاشت نهال‏های جاذب سرب در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به فواید زیست‌محیطی کاشت نهال گفت: در سال آینده کاشت نهال‏های جاذب سرب در زنجان انجام می‏شود.

کاشت نهال‏های جاذب سرب در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان بهمن اسکندری ظهر امروز در نشست خبری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: درخت صنوبر دارای ویژگی جذب فلزات سنگین است.

وی با بیان اینکه درخت صنوبر دارای ویژگی‏های مناسبی برای کاشت در زنجان است، افزود: صنوبر توان جذب فلزات سنگین را دارد و باید نسبت به کاشت آن در زنجان تلاش شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به همکاری دستگاه‌های اجرایی استان برای توسعه گونه‌های گیاهی جاذب فلزات سنگین، خاطرنشان کرد: در سال آینده شهرداری زنجان، اداره کل آموزش و پرورش و منابع طبیعی و آبخیزداری طرح توسعه نهال‏های جاذب فلزات سنگین را در زنجان اجرایی می‏کنند.

وی تفاهم سه‌جانبه بین دستگاه‏های اجرایی استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: این تفاهم‏نامه اثرات شاخص و ماندگاری در شهر زنجان برجای خواهد گذاشت.

اسکندری با تاکید بر اهمیت ورود دانش‌آموزان به طرح توسعه نهال‏های جاذب فلزات سنگین، اظهار داشت: کاشت دو نهال برای هر دانش‏آموز با مدیریت آموزش و پرورش در مناطق هدف صورت می‏گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه محل کاشت این نهال‏ها نیازمند مطالعات جامعی است، افزود: بعد از مطالعات مورد نیاز اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وی کاشت و آبیاری نهال‏ها توسط دانش‏آموزان را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: دانش‏آموزان با این طرح با اهمیت و فواید منابع طبیعی و محیط زیست آشنا خواهند شد.

* کاشت نهال‏های جاذب فلزات سنگین در شهر زنجان ضروری است

اسکندری کاشت نهال‏های جاذب فلزات سنگین را در شهر زنجان ضروری عنوان کرد و گفت: با توجه به فواید و ضرورت کاشت این نهال‏ها باید همه مدیران و مسئولین در این راستا تلاش کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان توسعه پارک‏های استان زنجان را یادآور شد و ادامه داد: کاشت و توسعه نهال‏های جاذب فلزات سنگین سرانه پارک‏ها استان را افزایش می‏دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 11 مورد پارک جنگلی در استان موجود است، خاطرنشان کرد: توسعه پارک‏های جنگلی از اهداف مهم منابع طبیعی است.

اسکندری به تغییر کاربری اراضی اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولین باید در مورد تغییر کاربری اراضی توجه لازم را داشته باشند.

* حفظ باغات حریم شهر باید در اولویت کاری مسئولین باشد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان حفظ باغات در حریم شهر زنجان را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: حفظ باغات شهر زنجان در حریم شهر باید در اولویت کاری مسئولین باشد.

وی از کاهش سرانه باغات حاشیه شهر زنجان خبر داد و گفت: متاسفانه هر سال از میزان باغات حاشیه شهر زنجان کاسته می‏شود.

* کاهش پوشیدگی درختان غیر مثمر در حاشیه زنجانرود

اسکندری به حاشیه زنجانرود در جنوب شهر زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: پوشیدگی درختان غیر مثمر در حاشیه زنجانرود در حال حاضر کاهش یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به اعتبارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اشاره کرد و افزود: اعتبارات اداره کل منابع طبیعی استان زنجان در سال‌جاری 91 درصد افزایش یافته است.

* توزیع 400 هزار اصله نهال صنوبر در سال‌جاری

وی به زراعت چوب در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری بیش از 400 هزار اصله نهال صنوبر در این راستا توزیع شده است.

اسکندری استان زنجان را یکی از قطب‌های اصلی زراعت چوب در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: استان زنجان در این راستا پیش‏رو است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به نیاز کشور برای زراعت چوب اشاره کرد و یادآور شد: 14 میلیون مترمکعب نیاز کشور در زراعت چوب است.

انتهای پیام/73002/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول