اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اراک خبر داد

توزیع و کاشت‌ 800 هزار اصله نهال به مناسبت هفته درختکاری

خبرگزاری فارس: شهردار اراک از توزیع و کاشت بیش از 800 هزار اصله نهال به مناسبت روز درختکاری در اراک خبر داد.

توزیع و کاشت‌ 800 هزار اصله نهال به مناسبت هفته درختکاری

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حسن قربانی بعد از ظهر امروز در دومین روز از هفته درختکاری در مراسم کاشت نهال در جمع خبرنگاران گفت: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اراک همزمان با هفته درختکاری طرح هر خانه یک نهال را برگزار کرده است.

وی افزود: در این طرح شهروندانی که تجربه کاشت نهال و یا سالمندانی که توان انجام این امر را ندارند با تماس با روابط عمومی سازمان و یا تلفن 137 و اعلام درخواست می‌توانند خدمات لازم را برای کاشت درخت دریافت کنند.

وی همچنین از توزیع رایگان نهال در سه بوستان امیرکبیر، بوستان مادر و بوستان آزادی خبر داد و اظهار داشت: شهروندان می‌توانند به منظور دریافت نهال به این سه بوستان مراجعه کنند.

شهردار اراک ادامه داد: چهار پروژه درختکاری در شهر اراک و در محدود 47 هکتاری به مناسبت هفته منابع طبیعی در دست اجراست.

قربانی با بیان اینکه روز درختکاری بهانه‌ای است برای اینکه ما به محیط زیست احترام گذاشته و با کاشتن یک نهال کوچک، شهری زیبا و آباد را برای خود و آیندگان مهیا کنیم بیان کرد: در حال حاضر شهر اراک با توجه به آلودگی و صنعتی بودن به گونه‌هایی از درختان نیاز دارد که در پائیز و زمستان نیز سبز باشند و به کاهش آلودگی هوا کمک کنند.

وی گفت: در بحث کاشت توجه به کیفیت گونه‌ها و کاشت درست و اصولی آنها لازم و ضروری است و در همین راستا اصلاح فضای سبز شهر و کاشت درختچه‌های همیشه سبز در دستور کار شهرداری اراک قرار گرفته است.

شهردار اراک خاطر نشان کرد: شهرداری با کاشت درختان همیشه سبز، درختان سوزنی، سرو نقره‌ای و کاج در پی افزایش سرانه فضای سبز زمستانی است.

*سرانه فضای سبز شهری در اراک 14 متر است

قربانی سرانه فضای سبز شهری در اراک را 14 متر عنوان کرد و گفت: ما در سال‌های اخیر رشد مناسب را در توسعه فضای سبز شهری شاهد بوده‌ایم و در تلاش هستیم روز به روز توسعه فضای سبز شهری گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه هیئت دولت، شهر اراک به دلیل قرار گرفتن در جمع هشت شهر آلوده کشور، می‌بایستی هزار هکتار از اراضی سطح شهر و حاشیه آن به ایجاد فضای سبز اختصاص یابد افزود: در این راستا 600 هکتار زمین توسط مسکن و شهرسازی و 200 هکتار باغات سنجان و 200 هکتار باغات قنات ناصری توسط خود مردم نگهداری و آباد می‌شود.

شهردار اراک اظهار داشت: 71 پروژه شهری و عمرانی با اعتباری بالغ بر یکصد و 40 میلیارد تومـان در دستور کار شهرداری قرار گرفته است که 17 پروژه آن تکمیل و در دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

قربانی گفت: همچنین پنج پروژه تقاطع غیر هم‌سطح در دست اجرا است و عملیات اجرایی پنج پروژه دیگر نیز تا پایان سال آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: اعتبار امسال شهرداری 120 میلیارد تومان بوده است که اکنون به 128 میلیارد تومان رسیده و پیش‌بینی می شود بودجه متمم به 156 میلیارد تومان برسد.

وی خاطر نشان کرد: از این میزان 80 درصد بودجه عمرانی و 20 درصد بودجه جاری است که در گذشته بالعکس بوده است.

*30 المان نوروزی در میادین و پارکها نصب می شود

قربانی پروژه‌های در دست اجرای حوزه خدمات شهری را برای ایام نوروز 92 رنگ آمیزی معابر، جدول گذاری، رفت و روب معابر شهری، لایروبی جداول و لکه گیری آسفالت عنوان کرد و گفت: جهت استقبال از نوروز نیز ایجاد المان‌های نوروزی در پارک‌ها، معابر و میادین سطح شهر را در دستور کاری قرار داده‌ایم.

وی اظهار داشت: پس از فراخوان و دعوت از هنرمندان جهت طراحی المان‌های نوروزی 60 نفر طرح‌های مختلف با محوریت نوروز را ارائه کردند که پس از بررسی توسط هیئت داوری 30 طرح انتخاب شد که در قالب المان‌های نوروزی در سطح شهر در محل‌های مورد نظر نصب می‌شود.

انتهای پیام/87002/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول