اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته درختکاری و منابع طبیعی صورت می‌گیرد

کاشت 4500 اصله نهال در گچساران توسط شهرداری

خبرگزاری فارس: شهردار دوگنبدان از کاشت 4 هزار و 500 اصله نهال در نقاط مختلف گچساران به مناسبت هفته درختکاری و منابع طبیعی خبر داد.

کاشت 4500 اصله نهال در گچساران توسط شهرداری

سیدعبدالکریم قاضی‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: توسعه فضاهای سبز و افزایش سرانه فضاهای سبز در مناطق مختلف، از جمله اولویت‌های مهم شهرداری دوگنبدان قرار گرفته است.

گچساران 135 هکتار فضای سبز شهری دارد

وی ابراز داشت: واحد فضای سبز خدمات شهری شهرداری دوگنبدان به منظور توسعه و گسترش فضای سبز و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین شهروندان و در آستانه فرارسیدن نوروز برنامه‌ریزی مطلوبی دارد.

شهردار دوگنبدان با بیان این‌که در حال حاضر 135 هکتار فضای سبز در مناطق شهری گچساران وجود دارد، عنوان داشت: با توجه به هفته منابع طبیعی و درختکاری، کاشت افزون بر 4 هزار و 500 اصله نهال نیز در دستور کار قرار گرفته است.

قاضی‌فر تصریح کرد: رشد و توسعه فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و مضاعف شدن فعالیت‌های خدمات‌رسانی از رویکردهای اصلی شهرداری دوگنبدان است.

وی با اشاره به تأثیر کاشت درخت و درختچه در نقاط مختلف شهر در راستای تلطیف فضای شهر، زیباسازی محیط و رفاه حال شهروندان ادامه داد: این درختان، درختچه‌ها و گل‌های فصلی در مناطق مختلف شهری، پارک‌ها و بوستان‌ها کاشته می‌شود.

قاضی‌فر توسعه فضاهای سبز را از جمله اقدامات مهم در آستانه سال نو دانست و معتقد است: مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری این گونه فضاها یکی از مهم‌ترین راهکارهای اساسی به منظور پایدار ماندن فضاهای سبز است.

شهردار دوگنبدان خاطرنشان کرد: با توجه به وجود تأسیسات نفت و گاز در این شهرستان، نیاز به توسعه فضاهای سبز امری ضروری است.

قاضی‌فر افزود: درختان برای جلوگیری از فرسایش آبی و بادی و تعدیل هوای تابستان به عنوان یک عامل مهم و تأثیرگذار به شمار می‌روند.

وی ابراز داشت: کاج، سرو، زیتون تلخ از جمله درختان کاشته شده در حاشیه‌ها و پارک‌های شهر بوده که این نوع درختان سازگار با آب و هوای گچساران به‌ویژه در فصل گرما است.

انتهای پیام/82014/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول