اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری انجام شد

توزیع 200 هزار اصله نهال و کاشت آن به همت بسیجیان

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با غرس یک نهال به همت استاندار اردبیل، عملیات کاشت 200 هزار اصله نهال به همت بسیجیان در اردبیل آغاز شد.

توزیع 200 هزار اصله نهال و کاشت آن به همت بسیجیان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز و در پادگان تیپ 37 حضرت عباس (ع) استان اردبیل برگزار شد، استاندار اردبیل گفت: ‌با غرس یک نهال از امروز توزیع 200 هزار اصله نهال در بین عموم مردم و دستگاه‌های اجرایی آغاز شده تا در این بسیج همگانی همه با احساس مسئولیت وارد شده و به کاشت نهال و توسعه درختکاری همت کنند.

اکبر نیکزاد ادامه داد: ‌امروز به همت بسیجیان پادگان 37 حضرت عباس (ع) پنج هزار اصله نهال کاشته شد تا سرآغازی باشد برای یک حرکت فرهنگی و عمومی در کاشت نهال تا در سال آینده بیش از یک میلیون نهال در استان اردبیل غرس شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم روزی را شاهد باشیم که استان اردبیل به یک استان سرسبز و جنگلی تبدیل شده و بیش از هر زمان دیگر فضایی فراهم شود تا هموطنان در کارهای ارزشمندی همچون نهال‌کاری ورود داشته باشند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: ‌توسعه فضای سبز زندگی نسل امروز و به یقین نسل آینده را تضمین می‌کند و سبب می‌شود تا بیش از هر زمان دیگر جامعه در فضای کم تنش و همراه با آرامش و اطمینان خاطر به روند توسعه خود ادامه دهد.

نیکزاد، اهمیت درخت و توسعه فضای سبز را در جامعه صنعتی امروز یکی از ضروریات زندگی اعلام کرد و بیان داشت: هرچقدر در این زمینه تلاش و کوششی صورت بگیرد؛ نتیجه و ثمره آن زندگی آرام و همراه با اطمینان خاطر خواهد بود.

آغاز عملیات اجرایی درختکاری در حاشیه سد الماس

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امروز همچنین با غرس نهال یادبود به دست استاندار اردبیل در پنجمین روز از هفته منابع طبیعی، عملیات اجرایی فاز سوم درختکاری در حاشیه سد الماس اردبیل آغاز شد.

عملیات اجرایی درختکاری حاشیه سد الماس در دو فاز اجرایی به مساحت 44 هکتار با کاشت گونه‌های ون، اقاقیا و صنوبر و به منظور توسعه سرانه فضای سبز در استان و کنترل فرسایش خاک و آلودگی‌های صوتی اجرا شده و در فاز سوم عملیات درختکاری 15 هکتار نیز در سال‌جاری اجرای می‌شود.

استاندار اردبیل در این مراسم توسعه فضای سبز و درختکاری را از سنت‌های حسنه یاد کرد و گفت: ائمه اطهار (ع) همواره بر این سنت حسنه تأکید داشته‌اند.

اکبر نیکزاد، توسعه درختکاری را از اولویت‌های استان برشمرد و تأکید کرد که اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این راستا گام‌های اساسی بردارد.

انتهای پیام/62004/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول