اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان و مقامات محلی صورت گرفت

کاشت نهال در دهستان فتویه

خبرگزاری فارس: به مناسبت فرارسیدن هفته منابع طبیعی با حضور معاون فرماندار بستک 300 اصله نهال در دهستان فتویه کاشته شد.

کاشت نهال در دهستان فتویه

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، فلکناز دهقانی در مراسم درختکاری دهستان فتویه ضمن تبریک هفته منابع طبیعی اظهار داشت: منابع طبیعی مواد و موجودات زنده‌ای هستند که به طور طبیعی به وجود آمده و انسان در پیدایش یا خلقت آنها هیچگونه دخالتی نداشته است، منابعی که اگر به طور صحیح مورد بهره‌برداری قرار گیرند هیچگاه تمام و یا غیر قابل استفاده نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی باید در جامعه به عنوان یک ارزش تلقی شود گفت: گرامیداشت هفته منابع طبیعی، تأکیدی بر حفظ و حراست منابع طبیعی و ذخایر الهی است.

معاون فرماندار شهرستان بستک افزود: توسعه پایدار کشور و منطقه در سایه سرسبزی و حفاظت از آب ، خاک و گیاه میسر است، پس باید منابع طبیعی به مصداق رمز تداوم حیات و زیر بنای تعادل محیط زندگی نگاه شود.

دهقانی ادامه داد: وابستگی حیات انسان به منابع طبیعی و محدود بودن ذخایر آن و غیر قابل تجدید پذیر بودن منابع آب و خاک ما را بر آن می دارد که توجه ای ویژه به این منابع داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ترویج و اشاعه فرهنگ منابع طبیعی بین اقشار مختلف مردم بهترین حرکتی است که کارشناسان منابع طبیعی باید آن را دنبال کنند تصریح کرد: هفته منابع طبیعی فرصتی است که باید آگاهی های عمومی جامعه را در خصوص نقش و اهمیت منابع طبیعی و ضرورت حفظ و حراست از آن افزایش دهیم .

معاون فرماندار شهرستان بستک با تأکید بر اینکه تمامی دستگاه های اجرایی برای ایجاد و رشد فضای سبز و بستری مناسب در محیط سازمانی و اداری اقدام نمایند گفت: عدم توجه به حوزه منابع طبیعی صدمات جبران ناپذیری را به زیست و بقای انسان و حیوان وارد خواهد نمود پس باید با جدیت تمام در این حوزه از تمام ظرفیت سازمانی، مردمی و بسیج مدد گرفته شود.

دهقانی در پایان سخنان خود گفت: امید است در آستانه فرا رسیدن فصل بهار و تجدید حیات دوباره طبیعت با توجه بیشتر به منابع طبیعی شکران نعمات الهی را به جای آورده و با غرس نهال و درختکاری، به سهم خویش در این امر مفید و ارزشمند مشارکت نمائیم.

انتهای پیام/88006/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول