اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال بشرویه خبر داد

اتمام طرح آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال بشرویه از اتمام طرح آرشیو الکتریکی اسناد هویتی بشرویه خبر داد و گفت: حدود 4 هزار و 500 سند ولادت و وفات تا پایان مهر‌ماه سال جاری آرشیو شده است.

اتمام طرح آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی بشرویه

جواد سردار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار داشت: طی یازده ماهه امسال 348 واقعه ازدواج در شهرستان بشرویه به ثبت رسیده که از این تعداد 249 واقعه ازدواج در مناطق شهری و 99 واقعه ازدواج در مناطق روستایی رخ داده است.

ثبت 445 واقعه ولادت در شهرستان بشرویه

وی ادامه داد: در این مدت بیشترین ازدواج مردان بین گروه سنی 20 تا 24 سال با رقم 181 و زنان بین گروه سنی 15 تا 19 سال با رقم 146 نفر بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال بشرویه با بیان اینکه طی یازده ماهه امسال 445 واقعه ولادت در این شهرستان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.95 درصد افزایش داشته، تصریح کرد: از این تعداد ولادت ثبت شده 375 رویداد مربوط به نقاط شهری و 70 رویداد مربوط به نقاط روستایی است.

سردار ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه 217 واقعه ولادت مربوط به پسران و 228 واقعه ولادت مربوط به دختران بوده است.

به ازای هر یک‌هزار نفر جمعیت بشرویه حدود 19.2 واقعه ولادت ثبت شده است

وی یادآور شد: نسبت جنسیتی حاصل از ثبت ولادت در یازده ماهه سال جاری برابر با 95 است یعنی به ازای هر 100 واقعه ولادت ثبت شده دختر حدود 95 واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است.

رئیس اداره ثبت احوال بشرویه عنوان کرد: در این مدت بیشترین میزان فرزندآوری در گروه سنی مادران 25 تا 29 سال با رقم 33.70 درصد و بعد از آن مادران واقع در گروه سنی20 تا 24 سال با رقم 27.7 بود.

سردار بیان داشت: در 11 ماهه امسال به ازای هر یک‌هزار نفر جمعیت شهرستان بشرویه حدود 19.2 واقعه ولادت به ثبت رسیده که این نرخ در استان 22 در یک‌هزار است.

ابوالفضل و زینب بیشترین فراوانی نام برای پسران و دختران بشرویه

وی با اشاره به اینکه در این مدت 116 واقعه فوت در بشرویه ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12.6 درصد افزایش داشته است، افزود: از این تعداد وفات ثبت شده 81 رویداد شهری و 35 رویداد روستایی بوده که 60 واقعه وفات مربوط به مردان و 56 واقعه فوت مربوط به زنان در این شهرستان بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال بشرویه گفت: بیشترین نام‌های ثبت شده برای پسران در سال جاری ابوالفضل، عرفان، امیرعلی، امیر‌حسین و محمد‌صادق و فراوانی نام برای دختران نیز زینب، زهرا، ریحانه، فاطمه و رقیه بوده که انتخاب نام‌های مذهبی نشان از عشق و ارادت مردم این شهرستان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارد.

صدور 2 هزار شناسنامه مکانیزه در بشرویه

سردار از اتمام طرح آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی در بشرویه خبر داد و متذکر شد: از ابتدای تاسیس اداره ثبت احوال تا پایان مهر‌ ماه سال جاری 4 هزار و 500 سند ولادت و وفات تصویربرداری، اسکن و آرشیو شده و در پایگاه اطلاعاتی جمعیتی کشور قرار گرفته است.

این مسئول خاطر نشان کرد: با آغاز اجرای طرح تعویض شناسنامه‌های بالای 15 سال مکانیزه تاکنون حدود 2 هزار جلد شناسنامه مکانیزه در شهرستان صادر شده که از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/69006/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول