اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال بشرویه خبر داد

راه‌اندازی گنجینه اسناد هویتی در بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال بشرویه از راه‌اندازی گنجینه اسناد هویتی مشاهیر و مفاخر استان در بشرویه خبر داد.

راه‌اندازی گنجینه اسناد هویتی در بشرویه

جواد سردار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: مهم‌ترین شاخص در ثبت احوال، میزان پوشش وقایع حیاتی است که با تعامل اعضای هماهنگی ثبت احوال شهرستان و فرهنگ بالای مردم و خدمات دولت، صد درصد وقایع حیاتی در سال 90 در این حوزه در مهلت‌های قانونی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: هدف از راه‌اندازی گنجینه اسناد هویتی، مشاهیر و مفاخر استان در بشرویه، ایجاد بانک اطلاعاتی از چهره‌های شاخص هر شهرستان، مشاهیر، مفاخر، نخستین‌ها و نگهداری و پژوهش در آثار گذشتگان و معرفی و انتقال آن‌ها به آیندگان است.

رئیس اداره ثبت احوال بشرویه با اشاره به رشد 18 درصدی ولادت در بشرویه افزود: ولادت ثبت شده در دو ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش داشته است و در این مدت 20 واقعه فوت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 33 درصد افزایش داشته است.

سردار تصریح کرد: در این مدت 94 واقعه ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10.48 درصد کاهش داشته است.

وی یادآور شد: برابر آمار ازدواج‌های ثبت شده، 76.60 درصد ازدواج‌ها در مناطق شهری و 23.40 درصد در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.

رئیس اداره ثبت احوال بشرویه اضافه کرد: در دو ماه نخست سال 91 چهار واقعه طلاق به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش داشته؛ همچنین 50 درصد طلاق‌ها در مناطق شهری و 50 درصد آن‌ها در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.

سردار افزود: در این مدت در برابر هر 23 واقعه ازدواج، یک واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

وی بیشترین فراوانی نام‌های انتخاب شده در دو ماه نخست سال جاری را برای گروه پسران عرفان، محمدطاها، یونس، سجاد، امیررضا و برای گروه دختران فاطمه، زهرا، زینب، هانیه و فرزانه اعلام کرد و گفت: گرایش مردم به انتخاب نام‌های مذهبی نشان از عشق و علاقه مردم این شهرستان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دارد.

رئیس اداره ثبت احوال بشرویه از طرح‌های در دست اجرا به راه‌اندازی گنجینه اسناد هویتی، مشاهیر و مفاخر استان، طرح آرشیو الکترونیکی اسناد، صدور شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال و احداث ساختمان اداره ثبت احوال بشرویه اشاره کرد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول