اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل خبر داد

توسعه 20 هکتار فضای سبز شهری

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل از توسعه 20 هکتار فضای سبز شهری در شهر اردبیل خبر داد.

توسعه 20 هکتار فضای سبز شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز درختکاری در اردبیل اظهار داشت: همین روند توسعه‌ای را در سال آینده با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نظیر پارک سربند، ‌وحدت اردبیل و همچنین چند پارک محله‌ای و منطقه‌ای در دستور کار قرار دادیم تا سرانه فضای سبز در این شهر ارتقا یابد.

وی با اعلام اینکه از اواخر فروردین ماه کاشت گل و گیاه در شهر اردبیل با توجه به سردسیر بودن منطقه انجام می‌شود، تصریح کرد: در کنار توسعه فضای سبز عمومی خود همشهریان نیز می‌توانند به توسعه فضای سبز خانگی خود همت کنند چرا که ما به تنهایی نمی‌توانیم همه جای این شهر را درخت کاشته و نهال و گلی در آن غرس کنیم.

بدری به عملکرد بی‌نظیر شهرداری اردبیل در کاشت درخت، درختچه‌های زینتی و گل‌های فصلی اشاره کرد و ادامه داد:‌ ما تنها در سال‌جاری موفق شدیم سه میلیون بوته گل فصلی در مرکز تولید گل و گیاه شهرداری تولید و آنها را کاشت کنیم.

شهردار اردبیل خاطر نشان کرد: علاوه بر آن ما موفق شدیم شمشاد و ترون را نیز در ایام بهار و تابستان کشت کنیم تا بر زیبایی چهره شهری افزوده شود.

وی به کشت 30 هزار اصله نهال متناسب با اقلیم اردبیل اشاره کرد و بیان داشت: بیشترین تمرکز ما در مناطق اطراف اردبیل و شهرک‌های تازه تأسیس بوده تا در این مناطق نیز فضایی را برای همشهریان فراهم آوریم تا بتوانند از این فضا در جهت توسعه واقعی استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همزمان با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری 30 هزار اصله نهال نیز در پارس‌آباد بین همشهریان توزیع شد.

به گفته رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری پارس‌آباد در سال‌جاری 130 هزار اصله نهال در نهالستان پارس‌آباد تولید شده و روانه بازار مصرف شده است.

خانش خداوردی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در تولید و توزیع نهال وجود ندارد، افزود: ما حتی در مناطق روستایی نیز سعی کردیم این طرح توسعه را اجرایی و عملیاتی کنیم و به همین منظور نهال‌های رایگان در اختیار روستاییان قرار گرفته است.

وی از اجرای طرح تشدید حفاظت و صیانت از عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی تا 15 فروردین ماه خبر داد و تصریح کرد:‌ در اجرای این طرح مأموران منابع طبیعی شهرستان به صورت شبانه‌روزی از مراتع و منابع طبیعی حفاظت می‌کنند.

همچنین در گرامیداشت این ایام امام جمعه شهرستان بیله‌سوار در نشست با مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان ضرورت جنگل‌کاری حاشیه بالهارود را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: منابع طبیعی باید با احساس مسئولیت در عرصه حفاظت ورود پیدا کند تا ثروت ملی دچار خدشه و خللی نشود.

حجت‌الاسلام کریم قیاسی اضافه کرد: هر چند گام‌های خوبی در توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری برداشته شده اما پیشنهاد می‌کنیم 200 هکتار از مراتع حاشیه رودخانه بالهارود جنگل‌کاری شده تا هم حفاظت ژنتیکی درختان بومی منطقه و هم صیانت از گونه‌های نادر به شکل مطلوب‌تر انجام شود.

انتهای پیام/62001/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول