اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان:

شمار ایستگاه‏های مطالعه در استان سمنان افزایش می‏یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان گفت: شمار ایستگاه‏های مطالعه در استان سمنان با برنامه‏ریزی‏های انجام شده افزایش می‏یابد.

شمار ایستگاه‏های مطالعه در استان سمنان افزایش می‏یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیرعلی عموزاده ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه، به معرفی روند اجرای طرح ملی «ایستگاه مطالعه» و نحوه عملیاتی کردن آن در استان سمنان پرداخت.

وی اظهار داشت: طرح ملی ایستگاه مطالعه یکی از برنامه‏های این نهاد برای عمومی کردن و ارتقای سرانه مطالعه مفید در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.

مدیرکل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان با بیان این‌که اجرای طرح «ایستگاه مطالعه» در استان سمنان آغاز شده است، عنوان کرد: تاکنون ایستگاه مطالعه در استانداری، راه‏آهن و بانک ملی مرکزی سمنان راه‏اندازی شده است.

عموزاده ادامه داد: برای سال آینده این برنامه‏ریزی صورت گرفته است که تعداد ایستگاه‏های مطالعه استان سمنان افزایش یابد و این ایستگاه‏ها در شهرستان‏های این استان نیز راه‏اندازی شود.

وی ادامه داد: ایستگاه مطالعه به معنای آوردن کتابخانه به فضای تردد مردم است تا افرادی که به دلیل مشغله یا سایر مشکلات نمی‏توانند به کتابخانه‏ها مراجعه کنند، از این ایستگاه‏ها بهره ببرند.

مدیرکل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان با بیان این‌که سازه ایستگاه‏های مطالعه خاص است، افزود: هر ایستگاه مطالعه قفسه کتابی با 15 عنوان کتاب مفید شامل پنج عنوان کتاب کودک و نوجوان و 10 عنوان کتاب مخصوص بزرگسالان دارد.

عموزاده گفت: کتاب‏های بزرگسالان با موضوعاتی نظیر دین، داستان، شعر، خاطره و طنز، خانواده، تاریخ، اندیشه، علوم و فنون، ادبیات و دانستنی‏های عمومی و دو عنوان برای بزرگسالان با تحصیلات کمتر از مقطع راهنمایی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: به طور میانگین روزانه 700 جلد کتاب برای راه‏آهن سمنان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان افزود: هر فرد می‏تواند با مراجعه به ایستگاه‏های مطالعه، کتاب مورد علاقه خود را انتخاب و در همان مکان یا مکان دیگری آن را مطالعه کند و حداکثر پس از 15 روز به همان ایستگاه یا هر یک از ایستگاه‏های مطالعه سراسر کشور یا به یکی از کتابخانه‏های عمومی زیرپوشش نهاد کتابخانه‏های عمومی بازگرداند. 

عموزاده ادامه داد: در قسمت پایین هر ایستگاه مطالعه مکانی برای بازگرداندن کتاب‏های مطالعه شده در نظر گرفته شده است که علاقه‏مندان می‏توانند در این محل پیشنهادهای خود را برای اجرای بهتر این طرح ارائه کنند.

وی تأکید کرد: انتظار مجریان طرح ملی ایستگاه مطالعه از مردم فهمیم و فرهنگ‏دوست، دقت در حفظ و نگهداری و تحویل به موقع کتاب است.

مدیرکل کتابخانه‏های عمومی استان سمنان افزود: چنانچه فردی پس از مطالعه کتاب امانت گرفته مایل به خریداری آن بود، می‏تواند مبلغ روی جلد کتاب را به شماره حساب 123 به نام مؤسسه انتشارات کتاب نشر نزد بانک‏های تجارت و ملی در تمام شعب کشور و یا به شماره کارت ملی 6037991199516588 به نام مؤسسه انتشارات کتاب نشر واریز کند.

عموزاده گفت: خیران نیز می‏توانند با تأمین هزینه یک یا چند ایستگاه مطالعه در طول یک سال یا تأمین منابع آن در راستای تقویت و گسترش این طرح مساعدت لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که تاکنون از کتابخانه‏های استان سمنان کتاب امانت گرفته‏اند و زمان برگشت آن سر آمده است، اگر تا قبل از عید نوروز کتاب‏های امانت گرفته شده را برگردانند، علاوه بر این‌که جرایم دیرکرد از آن‌ها گرفته نمی‏شود، بلکه تشویق هم خواهند شد.

انتهای پیام/2249/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول