اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به عنوان یکی از 800 همکار در دنیا

مرکز کشوری مدیریت سلامت تبریز همکار مرکز بهداشت جهانی انتخاب شد

خبرگزاری فارس: مرکز کشوری مدیریت سلامت در تبریز به عنوان یکی از 800 همکار مرکز سازمان بهداشت جهانی انتخاب شد.

مرکز کشوری مدیریت سلامت تبریز همکار مرکز بهداشت جهانی انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مرکز کشوری مدیریت سلامت NPMC در مرداد ماه سال 1375 به یاد قدیمی‌ترین مجتمع بزرگ دانشگاهی (ربع رشیدی) که در قرن هشتم هجری به همت خواجه رشیدالدین فضل الله بنیان شده بود در همان محل و در نزدیکی آثار به جای مانده از آن احداث شد و نقطه آغازی شد برای احیای مجدد مجتمع بین‌المللی علمی - پژوهشی ربع رشیدی تبریز که در آینده امید می‌رود به یک مرکز بزرگ علمی در سطح بین‌المللی تبدیل شود.

فلسفه وجودی و ماموریت محوری مرکز کشوری مدیریت سلامت NPMC بهبود و توسعه ظرفیت و توانایی‌های مدیریتی نظام سلامت در سطح ملی و منطقه‌ای است. این مرکز فعالیت‌های اصلی خود را در محورهای آموزشی، پژوهشی و خدمات مشاوره مدیریتی قرار داده است.

پژوهش برای توسعه دانش کاربردی در ارتقای بهره‌وری و حل مشکلات مدیریتی نظام سلامت، آموزش و توانمند سازی برای ارتقای ظرفیت و توان رهبری مدیران سطوح مختلف نظام سلامت و ارائه خدمات مشاوره مدیریتی به منظور توسعه و بهبود زیر سیستم‌های سازمانی نظام سلامت از رسالت‌های مرکز کشوری مدیریت سلامت است.

مرکز کشوری مدیریت سلامت برای اثربخشی مدیریت در نظام سلامت با محور قرار دادن اصول مدیریت کیفیت جامع در حیطه‌های نظیر کمک به پاسخگوئی به سئوالات مهم در زمینه مدیریت نظام سلامت کشور، تهیه مستمر تصویری روشن از عمکرد مدیریت نظام سلامت و برنامه ریزی برای حمایت از آنها از نظر آموزشی، تحقیقاتی و اجرائی، ترویج الگوهای مدیریت موثر و اصلاح نگرش مدیران به اهداف و وظایف نظام سلامت اقدام می‌کند.

همکاری مشترک با سایر سازمان‌های بین‌المللی 

در این زمینه تلاش‌های گسترده‌ای در سال‌های اخیر به عمل آمده است که ضمن ایجاد زمینه‌های مناسب برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی، ظرفیت و دانش مناسبی در خود مرکز نیز ایجاد شده است که می‌تواند زمینه‌ساز برنامه‌های توسعه در آینده باشد.

برنامه‌های JPRM ، MEP ، HMPP ، CBI  را می‌توان از جمله برنامه‌های مشترک با سازمان جهانی بهداشت دانست.

همکاری با دیگر موسسات بین‌المللی از جمله همکاری با موسسهITC/ILO ایتالیا در اجرای برنامه‌های آموزشی برای مدیران نظام سلامت کشور با همکاری وزارتخانه در زمینه مدیریت منابع انسانی و مدیریت پروژه، برگزاری نشست‌های مشترک در مرکز ILO در ایتالیا و NPMC در ایران به منظور بررسی زمینه‌های همکاری‌های آموزشی، برگزاری نشست‌های مشترک برای بررسی زمینه‌های همکاری از طریق ویدئو کنفرانس است.

و حال این مرکز به عنوان یکی از مراکز همکار سازمان جهانی بهداشت انتخاب شده مراکز همکار سازمان جهانی بهداشت سازمان‌های کلیدی و تخصصی می‌باشد که از طرف دفتر سازمان جهانی بهداشت در ژنو و  مدیرکل آن سازمان به عنوان منبع با ارزشی برای انجام کارهای مشترک جهت نیل به اهداف سلامت در جهان مورد تصویب قرار می‌گیرد.

این مراکز از ارزش بالای جهانی به واسطه اجرای برنامه‌های کاری پیشنهادی خود در محدوده زمانی چهار ساله با محوریت تحقق اهداف بهداشتی استراتژیک ملی ـ منطقه‌ای و جهانی و سال‌ها فعالیت مشترک در سطوح ملی و منطقه‌ای برخوردار هستند.

سرپرست مرکز کشوری مدیریت سلامت در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: مرکز کشوری مدیریت سلامت در تبریز به عنوان یکی از مراکز همکار سازمان جهانی بهداشت از سوی WHO انتخاب شد.

حبیب جباری رنجبر افزود: این مرکز یکی از چند مرکز محدود طرح پایلوت برنامه  مدیریت موثرMEP (تکنیک‌های موثر در شیوه‌های مدیریت در سیستم سلامت) در منطقه مدیترانه شرقی می‌باشد و به عنوان یکی از معدود مراکز غیر متمرکز در شهرستان‌ها است   که از سال‌های 2000 تا 2011 میلادی بیش از 20 برنامه مشترک با سازمان جهانی بهداشت جهانی را به نحو احسن به مورد اجرا گذاشته است.

وی با اشاره به اجرای کارهای تحقیقاتی، برگزاری کارگاه‌ها، ظرفیت‌سازی‌های صورت گرفته برای کسب این عنوان گفت: مرکز مدیریت کشوری سلامت چهار سال به عنوان همکار سازمان بهداشت جهانی از سوی این مجموعه انتخاب شده که باید طی این مدت تعهدات و برنامه‌های این سازمان را اجرا کند تا این همکاری ادامه یابد.

جباری این عنوان را اعتبار بین‌المللی برای  تنها استان بلکه کشور و منطقه دانست و گفت: با کسب این عنوان مرکز مدیریت سلامت بدون هیچ محدودیت و هزینه‌ای می‌تواند هرگونه مشاور و کارشناس را از تمام نقاط و کشورهای دنیا برای اقدامات و برنامه‌های خود درخواست کند.

این مسئول در حوزه بهداشت تسری دادن نتایج حاصل از این همکاری را به سطح جامعه و مردم انکار ناپذیر عنوان کرد و گفت: نتایج حاصل از این همکاری بدون شک در سیستم بهداشتی و سلامتی جامعه و مردم نمود پیدا خواهد کرد.

هم اکنون تعداد کل مراکز همکار سازمان جهانی بهداشت بین 80 کشور در سطح جهان، 800 مرکز است. این رقم در سطح منطقه مدیترانه شرقی EMRO  56 بوده و تعداد کل مراکز همکار با سازمان جهانی بهداشت در ایران 14 مرکز است که 12 مرکز در تهران واقع شده‌اند.

انتهای پیام/60002/و40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول